برپایی ۲۲ پردیس فرهنگی-قرآنی در تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از برپایی پردیس‌های قرآنی در طول شب‌های ماه مبارک رمضان در بوستان‌ها، معابر و میادین اصلی و پرتردد شهر خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدحسن جعفرزاده با اعلام این خبر گفت: ماه رمضان، فرصت مناسبی برای جریان‌سازی‌های دینی و فرهنگی مطابق با الگوی سبک زندگی اسلامی-ایرانی است؛ به همین منظور، راه‌اندازی پردیس فرهنگی-قرآنی با هدف توسعه و بسط آموزه‌های قرآنی، مشاوره و اجراهای میدانی و... همراه با ایجاد نشاط معنوی در این شب‌های پربرکت در دستور کار مناطق ۲۲گانه قرار گرفته است.

وی در تشریح برنامه های پردیس های فرهنگی-قرآنی گفت: فعالیت این پردیس ها شامل اجرای مسابقات قرآنی، مشاوره های دینی و مذهبی، معرفی و اهدای کتب مذهبی، نمایشگاه‌های قرآنی، اجرای تفسیر، تواشیح، تلاوت قاریان ممتاز، اجرای تئاتر و نمایش های مذهبی و نقل قصص قرآنی و... است که در طول شب های ماه مبارک رمضان در بوستان ها و میادین اصلی و پرتردد شهر در حال برگزاری است.

به گفته مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، در قالب پویش «لبخند دلها»، پردیس های فرهنگی-قرآنی در بوستان ها و مناطق محروم با پذیرایی افطاری ساده از روزه داران تلاش می کنند شهروندان حس برابری، برادری و یکدلی را تجربه‌ کنند.

این پردیس ها هم‌اکنون در اغلب مناطق شهر تهران برپا شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان هر شب، هم‌زمان با برنامه‌ها و مراسم‌های ویژه این ماه به فعالیت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
کد خبر: 20123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =