طبق تأکیدات مقام معظم رهبری حمایت از نخبگان توسط مسئولان الزامی است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: معاونت توسعه سرمایه انسانی شهرداری در اقدامی عجولانه در تاریخ ۲۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به جابجایی این افراد که عمدتا فارغ التحصیل دانشگاه‌های معتبر هستند، اقدام کرده است و طبق تأکیدات مقام معظم رهبری حمایت از نخبگان توسط مسئولان الزامی بوده که این گونه اقدامات از بالا به پایین، باعث خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی و از بین رفتن انگیزه سرمایه انسانی در شهرداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، جعفر بندی شربیانی در پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طرح بکارگیری دستیاران در شهرداری در سال ۱۳۹۹ با هدف شایسته سالاری و توجه به نخبگان انجام شد، اظهار کرد: این اقدام طی یک فرآیند شفاف از طریق سازمان سنجش کشور صورت گرفته است و پذیرش طی سه بار آگهی در روزنامه همشهری در شهریور ماه سال ۱۳۹۹ و شرکت حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر در اعتماد به شهرداری در این آزمون صورت گرفته است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در نهایت ۲۵۰ نفر جذب شهرداری شدند، خاطرنشان کرد: افراد بر اساس مصاحبه کانون ارزیابی و شایستگی ها جذب شدند و پذیرفته شدگان نهایی متناسب با احراز شرایط فردی و مطابق با قانون کار مشغول به کار شدند. این منتخبین با استعداد و جوان در واحدهای اجرایی شهرداری استقرار یافته و ارزیابی های اخیر حاکی از رضایتمندی کامل مدیران شهرداری از عملکرد آنهاست. 

وی همچنین تصریح کرد: اینکه معاونت توسعه سرمایه انسانی شهرداری در اقدامی عجولانه در تاریخ ۲۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به جابجایی این افراد که عمدتا فارغ التحصیل دانشگاه های معتبر هستند، اقدام کرده است و طبق تأکیدات مقام معظم رهبری حمایت از نخبگان توسط مسئولان الزامی بوده، این گونه اقدامات از بالا به پایین و دفعتی باعث خدشه دار شدن اعتماد عمومی و از بین رفتن انگیزه سرمایه انسانی در شهرداری می شود.

شربیانی با بیان اینکه در شرایطی که مدیران بر بازگشت نخبگان از خارج از کشور تاکید دارند، این تنزل در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین جای تأمل دارد، اظهار کرد: تقاضا دارم این موضوع با جدیت پیگیری شود و فارغ از مباحث جریانات سیاسی باید بگوییم که این جوانان با انگیزه کار می کنند و در کنار ما نیز هستند و به خوبی از پس کار بر می آیند و باید از آنها حمایت شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر در اینترنت در خصوص گردشگری شهرری جستجو شود شاهد مطالب فراوان علمی در این زمینه خواهیم بود، اظهار کرد: ظرفیت ری بر کسی پوشیده نیست و اگر ابهامی وجود داشته باشد می توانیم بازدیدی از شهرری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کاروانسرای فشافویه از دست نخورده ترین فضاهای شهرری است که از تاریخ به جا مانده است و از ظرفیت های خوب گردشگری است، یادآور شد: یکی از انتظارات ما توجه به ظرفیت های گردشگری شهرری توسط شهرداری تهران است.

شربیانی با تأکید بر اینکه شهرری و منطقه ۲۰ با این داشته های تاریخی می تواند یکی از محله های پردرآمد در حوزه گردشگری برای شهر تهران باشد، گفت: در دو دهه اخیر بسیاری از مسئولان اهل شهرری بودند که در کارهای ملی و شهر تهران حل شدند و این موضوع را پیگیری نکردند.

عشو شورای شهر تهران افزود: یک بنا گذاشته شود که این ظرفیت ها و داشته ها در شهر ری مورد توجه قرار بگیرد. تهران باید هزینه سربار مشکلات خود را به شهرستان ری پرداخت کند و بهتر است در حوزه گردشگری و زیرساخت ها هزینه کند. 

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات تهران به شهرری سرازیر می شود، گفت: هم شهرداری و هم استانداری تهران باید در توجه به ظرفیت های گردشگری شهر و سرریز مشکلات تهران به ری اقدام کنند.

انتهای پیام/

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 20154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =