شهرداری تهران عاملان نابودی کوه بی‌بی شهربانو را به مراجع قضایی معرفی کند

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: ستاد یا کمیته‌ای با حضور سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تشکیل شود تا موضوع برداشت بی رویه از کوه‌های بی بی شهربانو و جلوگیری از آن در دستور کار شهرداری قرار گیرد. 

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی در پنجاه و هشتمین جلسه شورا و پس از ارائه گزارش سید احمد علوی درباره پروژه‌های اولویت دار تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرری گفت: در ابتدا باید از آقای علوی تشکر کنم که کمیته گردشگری شورا توجه ویژه به جنوب شهر به ویژه شهرری دارند. 

عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: اما موضوعی که باید اینجا متذکر شد بحث برداشت‌های بی رویه از کوه‌ بی بی شهربانو است. بی شک شهروندان تهرانی وقتی به صورت هفتگی از مسیر بزرگراه امام علی(ع) می‌خواهند به زیارت اموات خود بروند شاهد ناپدید شدن این کوه‌ها هستند که هر هفته بخشی از این جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ناپدید می‌شود. 

صادقی افزود: متاسفانه برداشت بی رویه‌ای که کارخانه سیمان تهران از این ظرفیت‌های بی بدیل دارد یک اتفاق عجیب است که شاید در هیچ جای دنیا در داخل یک شهر رخ ندهد. به طور قطع نابود کردن این ذخایر طبیعی مسایل محیط زیستی را در آینده برای شهر تهران به وجود خواهد آورد و معرفی شهرری به عنوان قطب گردشگری را به مخاطره خواهد انداخت. 

این عضو شورا در ادامه سخنان خود گفت: ضرورت دارد ستاد یا کمیته‌ای با حضور سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تشکیل شود تا موضوع برداشت بی رویه از کوه‌های بی بی شهربانو و جلوگیری از آن در دستور کار شهرداری قرار گیرد. 

صادقی با بیان اینکه برداشت بی رویه از این ذخایر طبیعی یک هشدار است، افزود: این هشدار درباره رخداد حوادث و بلایای آینده و مشکلات زمین شناختی و مسایل عدیده ای که به بار خواهد آمد. 

وی در ادامه عنوان کرد: موضوع تاسف بار دیگر این است که مردم ری می گویند این اقدام از سوی کسانی انجام می شود که زور کسی به آنان نمی‌رسد و این برای نظام عدالت محوری که سرلوحه شعارهای آن تحقق عدالت است خوب نیست.

این عضو شورا افزود: متاسفانه نابود کردن مکانی که قدمت تاریخی آن به بیش از هزاران سال می رسد و نابودی آثار ورود اسلام به ایران توسط افرادی اتفاق می افتد که کسی جلودار آنان نیست.

صادقی در پایان گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و اداره کل محیط زیست شهرداری تهران می بایست در این زمینه گزارشی تهیه کنند و شهرداری تهران آن را به مراجع قضایی و مراجع ذیصلاح ارسال کنند تا جلوی این اتفاق هر چه سریعتر گرفته شود.

انتهای پیام/

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 20160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =