برگزاری مراسم بانوی مهر و مهربانی در منطقه۲

همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه (س) ویژه برنامه بانوی مهر و مهربانی با هدف معرفی شخصیت و تبیین ابعاد زندگی و سیره این بانوی گرانقدر به عنوان الگوی شایسته زن مسلمان در سرای محله بهرود برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، همزمان با سالروز وفات بانوی بزرگ جهان اسلام، حضرت خدیجه کبری(س) ، ویژه برنامه  بانوی مهر و مهربانی با حضور مهدی صالحی،شهردار منطقه، حجت الاسلام شهاب مرادی  و جمعی از دانش آموزان دهه هشتادی  با هدف گرامیداشت و معرفی ابعاد شخصیتی و قدر و منزلت این بانوی بزرگوار در سرای محله بهرود برگزار شد.
حجت الاسلام مرادی در تشریح ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) نخستین بانویی است که به پیامبر گرامی اسلام ایمان آورد و در رکاب وی مجاهدت کرد و همه ناملایمات را به جان و دل خرید تا مسیر ترویج احکام الهی هموار شود.
وی  اظهار داشت :حضرت خدیجه (س) ام المومنین بوده و برای مسلمانان همچون مادر است، این بانوی بزرگ اسلام  نه تنها از عمق جان به رسالت پیامبر(ص) ایمان آورد ، بلکه او را در برابر سختی‌ها و تکذیب مشرکان و بدخواهان یاری داد.
حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه ضایعه درگذشت ایشان بر پیامبر اکرم(ص) سنگین و سخت بود بطوریکه آن سال را عام الحزن نام نهادند،گفت: برهمین اساس  شایسته است تا با بزرگداشت حضرت خدیجه(س) و تبیین ابعاد زندگی و سیره این بانوی گرانقدر به عنوان الگوی شایسته زن مسلمان پرداخته شود.
وی با بیان اینکه آینده ایران اسلامی در دست نسل چهارم و جوانان امروز است، گفت: بدین منظور می بایست برای آشنایی نسل چهارم انقلاب با مفاهیم وارزش های دینی و مذهبی  برنامه ریزی شود و این مراسم حرکتی در این زمینه است.
لازم به ذکر است، همزمان با برگزاری ویژه برنامه بانوی مهر و مهربانی، مراسم گرامیداشت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) در مساجد امام جعفرصادق(ع)، امام زمان(عج)،پیامبرالاعظم(ص)،الرسول(ص) و امیرالمومنین (ع) برگزار شد.

انتهای پیام

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 20161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =