راه‌اندازی سازمان فناوری‌های نوین اداره شهر را ارزان می‌کند/ دست شهردار منتخب را نبندیم

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای رسیدن به کیفیت در ارائه خدمات، ارزان کردن اداره شهر و برداشتن بار اقتصادی از دوش مردم، تقاضا دارم که اعضای شورای شهر با ایجاد سازمان فناوری‌های نوین موافقت کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی در پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گزارش شهردار تهران در رابطه با لایحه اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه دنیا لحظه به لحظه در حال تغییر است، اظهار کرد: ما برای اینکه بتوانیم از شیوه های سنتی به شیوه های دانش بنیان تغییر رویکرد دهیم باید این اصلاح ساختار صورت بگیرد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه دلیل راه اندازی سازمان فناوری های نوین بسیار روشن است، یادآور شد: نمی توان شهر را سنتی اداره کرد؛ هزینه نگهداری شهر بسیار گران است و استفاده از فناوری های نوین این هزینه ها را کاهش می دهد و برای این تحول و تغییر رویکرد باید مشارکت نخبگان را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر شهر با نخبگان اداره نشود، شهر بی کیفیتی خواهد بود، خاطرنشان کرد: زمانی که نخبگان با مجموعه های دانش بنیان وارد عرصه مدیریت شهر شوند، کیفیت خدمات رسانی افزایش خواهد یافت.

صادقی با بیان اینکه سال گذشته با عنوان تولید و اشتغال نامگذاری شد، گفت: مقام معظم رهبری امسال دانش‌بنیان را نیز به نامگذاری سال اضافه کردند و این نشان می دهد که می بایست یک رویکرد دانش بنیان و فناورانه ایجاد شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: برای رسیدن به کیفیت در ارائه خدمات، ارزان کردن اداره شهر و برداشتن بار اقتصادی از دوش مردم، اعضای شورای شهر با ایجاد سازمان فناوری های نوین موافقت کنند؛ جنس کار این سازمان با سازمان فاوا متفاوت است و ما با داشتن سازمان فاوا در سالیان سال، شهر دانش بنیان و فناور نداریم.

وی تأکید کرد: فکر می کنم از اینکه تغییر رویکرد داشته باشیم و کیفیت ارائه خدمات را افزایش دهیم و از نخبگان در اداره شهر استفاده کنیم، مخالفتی نداریم و مخالفت این است که وقت را از دست ندهیم؛ اگر سال قبل با ایجاد این سازمان موافقت می شد امروز شهردار تهران به جای توضیح لایحه، گزارش اساسنامه سازمان را ارائه می داد.

صادقی با بیان اینکه نحوه اداره و وظایف این سازمان مشخص است، گفت: ما وقت را تلف می کنیم و این وقت تلف کردن هزینه زیادی برای شهر دارد؛ شهرداری که منتخب ماست برای رسیدن به کیفیت خدمات رسانی مدنظر ما درخواست می کند که به ابزاری همچون سازمان فناوری های نوین نیاز دارد؛ چرا ما می خواهیم دست شهردار منتخب را ببندیم و بگوییم که سازمان قبلی را که از جنس کار ما نیست تغییر دهد و بعد از یک سال چابک سازی انجام شود؛ با این کار وقت از دست می رود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید با کلیات طرح موافقت کنیم و به این سمت برویم که شهرداری اساسنامه را ارائه دهد که در اساسنامه ماموریت ها، اهداف، ناظرین و شیوه اجرا مشخص است.

انتهای پیام/

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 20187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =