روح زندگی در منطقه ۱۷ در جریان است

عضو شورای شهر تهران گفت: سرانه‌ها در برخی از محلات منطقه پایین است اما در مجموع منطقه ۱۷ زنده است. وظیفه شورایاری جلو بردن کار شهر و مکانی برای خدمت و نوکری به مردم است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با شورایان محلات مختلف منطقه ۱۷ دیدار و گفت و گو کرد.

در این جلسه عباسی با اشاره به شهرداران مختلفی که در این منطقه سکان دار مدیریت شهری بوده اند، گفت: عملکرد این شهرداران تا حدی با یکدیگر متفاوت بوده، اما در مجموع عملکرد همگی قابل قبول بوده است.

وی با بیان اینکه از شهردار منطقه ۱۷ بابت کارهایی که تاکنون انجام داده تشکر می کنم، اظهار کرد: از همه شما درخواست دارم انرژی و منابع شهرداری را برای کارهای کوچک تلف نکنید، چراکه کارهای کوچک، ساده هستند و بقیه هم می توانند آنها را انجام دهند، بنابراین کارهای ماندگار و سنگین که نیاز به هزینه و انرژی دارد را از شهرداری مطالبه کنید.

عباسی با بیان اینکه عادت کرده ایم کارهای عمرانی را فقط در ساخت و ساز ببینیم، گفت: در حالی که اینطور نیست و در برخی مکان ها، تخریب ساختمان ها کار عمرانی به حساب می آید. 

وی در ادامه اظهار کرد: سرانه ها در برخی محلات منطقه ، پایین است اما در مجموع منطقه ۱۷ زنده است. برخی از مناطق برخوردار تهران، دارای آسیب های مختلفی هستند و روابط اجتماعی در آنجا برقرار نیست، در حالی که در منطقه ۱۷ به این شکل نیست، بنابراین این موضوع از فرصت های منطقه ۱۷ بوده که واقعا بی نظیر و استثناء است.

عباسی  تاکید کرد: منطقه ۱۷ دارای بافت مذهبی است و ریشه تاریخی و ریشه ایثارگری دارد. همه جا این منطقه را به نام ۴ هزار شهید می شناسند که این یک سرمایه بزرگ است. کارهای بزرگی در حال طراحی و پیگیری است و برنامه های خوبی مدنظر است.

وی افزود: ۳۱ درصد جداره منطقه ۱۷ را گاراژها تشکیل می دهند که اگر بخشی از این ۳۱ درصد در مدیریت آقای شنگی و بخش دیگر در مدیریت مدیران آینده، ریل گذاری شود مطمئن باشید یک تنفس گاه خوبی را برای شهر و شما به وجود می آورد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شواری اسلامی شهر تهران با بیان اینکه الزاما ساختمان سازی حسن نیست، گفت: خیلی به دنبال این کار نباشید و این کار باید در حدی باشد که ساختمان های ساخته شده مقاوم باشند. همه زمین ها نباید تبدیل به ساختمان شود، چراکه ما خوابگاه نمی خواهیم. ساختمان سازی باید به طریقی باشد که شهر و کیفیت زندگی، درست شود. به همین دلیل به مدیران شهری گفته ایم به مسئله محله سازی توجه کنند و ساختمان های با کیفیت و امکانات ساخته شود، همچنین شهروندان به سمت تجمیع سازی پلاک های مسکونی و استانداردسازی پارکینگ ها سوق داده شوند.

عباسی افزود: یک توصیه بنده به شما این است که آینده نگر باشید. به عنوان نمونه یکی از مطالباتی که بهتر بود انجام نمی شد، به زیرزمین بردن ریل راه آهن تهران-تبریز بود که علاوه بر صرف هزینه کلان، ناقص هم انجام شد، در حالی که با استفاده از تکنولوژی مدرن امکان استفاده از قطارهای پیشرفته و بدون سر و صدا و آلودگی وجود داشت و می توانست به یک فرصت در منطقه تبدیل شود. بنابراین مطالباتی که منابع را از منطقه دور کند و شما را از اهداف خود جا بیندازد، نداشته باشید.

در ادامه شهردار منطقه ۱۷ گفت: در خصوص بافت فرسوده، دو لایحه در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قابل طرح است و امید داریم با بازدید میدانی آقای عباسی و جلسه ایشان با معاونین، باعث گشایش شود و این لوایح در صحن شوار مصوب شود تا مشکل مناطق جنوبی حل شود.

وی با اشاره به پروژه باغ راه حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده و در آستانه نهایی شدن طرح است.

شنگی گفت: ادامه پروژه یادگار امام(ره) در مرکز در دستور بازنگری قرار گرفت و طرح ادامه پروژه از روی خیابان شیخ محمدی برداشته شده و شاخه شرقی طرح اجرا نمی شود، چراکه ترافیک منطقه مضاعف می شود، بنابراین منطقه ۱۷ و ۱۰ از شاخه شرقی پروژه معاف شده اند.

انتهای پیام/

۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 20420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =