با راه‌اندازی سازمان فناوری‌های نوین، تشکیلات، بودجه و نیروی انسانی جدیدی اضافه نمی‌شود

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به راه‌اندازی سازمان فناوری‌های نوین و نوآوری‌های شهرداری بیان کرد: نگاه ما این است که نوآوری را در شهرداری به عنوان یک موضوع نهادینه شده ساماندهی کنیم و با راه‌اندازی این سازمان، هیچ تشکیلات و نیروی انسانی جدید اضافه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، پرویز سروری در حاشیه پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی موضوع جمع‌سپاری و مشارکت نخبگان در ارائه خدمات مناسب در شهرداری به مردم، اظهار کرد: این موضوع یکی از وعده‌های شورای ششم بود که بنا شد کمیسیون‌های برنامه و بودجه و نظارت و حقوقی با هماهنگی شهرداری در زمان محدودی این طرح را به نتیجه برسانند تا حضور نخبگان کشور را در تصمیمات شورا و شهرداری شاهد باشیم و امور را به نحو مناسب ساماندهی کنیم.

نایب رئیس شورای شهر تهران به راه اندازی سازمان فناوری‌های نوین و نوآوری‌های شهرداری اشاره کرد و افزود: نگاه ما این است که نوآوری را در شهرداری به عنوان یک موضوع نهادینه شده ساماندهی کنیم. بحث نوآوری یعنی اینکه خود را با سرعت پیشرفت در دنیا تطبیق بدهیم.

وی با بیان اینکه با اقدامات سنتی نمیتوان خدمات را به صورت مناسب ارائه داد، تصریح کرد: شهردار تهران پیشنهاد داده بود فناوری‌های نوین را بدون واسطه و به طور مستقیم تحت پوشش قرار دهد و با این اقدام موضوع نوآوری، مدیریت ریسک و حوزه مدیریت را انسجام ببخشد.

سروری ادامه داد: بحث های بسیار زیادی در دو جلسه در این خصوص صورت گرفت که خوشبختانه در جلسه امروز به تصویب رسید و امیدواریم این تصمیم برای مردم اتفاقات خوبی را رقم بزند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه جدید دولت، مدیریت فاوا و هوشمندسازی زیر نظر بالاترین مقام دستگاه‌ها قرار می‌گیرد که در خصوص این موضوع در آینده در کمیسیون مربوطه بحث خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکید و شرط ما بر این بود که با راه اندازی سازمان فناوری‌های نوین، هیچ تشکیلات و نیروی انسانی جدید اضافه نشود و ظرفیت موجود مورد استفاده قرار بگیرد.

سروری همچنین تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورا اداره کل امور بانوان و امور ایثارگران نیز زیر نظر مستقیم شهردار تهران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فناوری‌های نوین یک تشکیلات جدید نیست بلکه یک موضوع جدید است، یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌های نوین، هوشمندسازی و فناوری به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار شهردار قرار می‌گیرد.

سروری با بیان اینکه معاونت‌ها و بخش‌ها حق ریسک ندارند، تصریح کرد: در همین راستا تصمیم‌گیری در حوزه شهردار انجام می‌شود و مدیریت ریسک یا سرعت، دقت و انسجام بیشتری انجام می‌شود. بودجه این بخش نیز تجمیع بودجه‌های قبل است و هیچ بودجه جدیدی اضافه نمی‌شود.

انتهای پیام/

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 20489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =