زنان سرپرست خانوار نقش مهمی در اقتصاد ملی و تولید داخلی دارند/ افزایش مراکز کوثر در سال جاری

اردبیلی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار در اقتصاد ملی و افزایش تولید داخلی تاثیر بسزایی دارند، گفت: زنان سرپرست خانوار قهرمانانی هستند که خانواده و فرزندان خود را تحت تکفل دارند.

به گزارش خبرنگار شهر، مریم اردبیلی در حاشیه مراسم ضیافت افطاری زنان سرپرست خانوار مراکز کارآفرینی کوثر با تاکید بر اینکه زنان سرپرست خانوار در اقتصاد ملی و افزایش تولید داخلی نقش بسزایی دارند، گفت: زنان سرپرست خانوار که در مراکز کارآفرینی کوثر و یا در حوزه مشاغل خانگی فعالیت می کنند،  قهرمانانی هستند که خانواده و فرزندان خود  را تحت تکفل دارند.

وی با بیان اینکه برنامه های شهرداری تهران برای این افراد عمدتا در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، آموزش، خود مراقبتی، سلامتی و خودکارآفرینی است، افزود: زنان سرپرست خانوار برای شهر تهران یک فرصت هستند که توانسته اند در حد توان خانواده و فرزندان خود را از گزند آسیب های اجتماعی حفظ کنند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران بیان کرد: در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد زنان سرپرست خانوار در شهر تهران وجود ندارد، اما بر اساس درصدهایی که در سطح کشور بیان می شود، تصور بر این است که تعداد زنان سرپرست خانوار بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر باشد.

وی با اشاره به اینکه تمام این افراد نیازمند حمایت نیستند، یادآور شد: بسیاری از این افراد کارآفرین هستند اما برخی از این افراد به دلیل شرایط اقتصادی  و تدبیرهای حمایتی که از این افراد صورت نگرفته است،  دچار مشکلاتی هستند. شهرداری تهران سعی می کند این افراد را توانمند کرده تا به سلامتی این مسیر را طی کنند.

اردبیلی با اشاره به برنامه مشخص شهرداری تهران در حوزه زنان سرپرست خانوار تاکید کرد: مهمترین برنامه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ این است که تعداد مراکز کوثر را حداقل به دو برابر برساند و در حوزه توسعه جدی مشاغل خانگی و رونق کسب و کارهای محلی زنان سرپرست خانوار و افزایش فروش تولیدات این افراد در سطح شهر ورود تاثیرگذار داشته باشد.

وی درباره مصوبه امروز شورای شهر مبنی بر بازگشت اداره کل امور بانوان به زیر مجموعه شهردار تهران گفت: مصوبه امروز شورای شهر تهران مبنی بر قرار گرفتن حوزه بانوان و زنان سرپرست خانوار زیر مجموعه شهردار تهران اتفاق خوبی است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزود: باید به این مساله توجه داشت که حوزه بانوان یک حوزه فرابخشی است و در گذشته نیز به این صورت عمل می کرده است اما چندسالی این حوزه در حد یک اداره کل ذیل معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفته بود  که البته به فعالیت های خود ادامه می داد؛ اگر این حوزه زیر نظر شهردار تهران اداره شود، به جایگاه خود در حوزه توانمندسازی زنان باز می گردد.

انتهای پیام/

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
کد خبر: 20511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =