فراخوان شرکت در اولین دوره مسابقات هنرهای تجسمی-کاریکاتور در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از برگزاری اولین دوره مسابقات هنرهای تجسمی-کاریکاتور شهر با رویکرد آموزش شهروندی و معلولیت خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی دراین‌باره گفت: در این رویداد هنری، همه گروه‌های سنی به‌ویژه کودکان و نوجوانان در سطح منطقه ۱۲ با هنر تأثیرگذار کاریکاتور، موانع و مشکلات روزمره معلولان در زندگی شهری را از دریچه نگاه خود به تصویر خواهند کشید.

یزدی محورهای برگزاری این مسابقات را «اخلاق شهروندی»، «محیط زیست» و «حمل‌ونقل و ترافیک» خواند و افزود: شرکت‌کنندگان می‌توانند از اول اردیبهشت‌ماه تا سوم خرداد سال جاری، آثار خود را در این سه محور ترسیم و برای دبیرخانه اجرایی این مسابقات ارسال کنند. طبق گاه‌شمار تعیین‌شده برای این مسابقات نیز، زمان اعلام نتایج داوری آثار، ۲۱ خردادماه خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که این مسابقه با همکاری انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس، شهرداری  منطقه ۱۲ و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۱۷ برگزار می‌شود، بیان کرد: در پایان به برندگان مسابقه، لوح تقدیر به همراه جوایز ارزنده اهدا خواهد شد.

شهردار قلب طهران در تشریح برخی اقدامات منطقه در زمینه اجرای این مسابقه ادامه داد: شهرداری منطقه ۱۲ به منظور اطلاع‌رسانی مناسب به گروه‌های مخاطب، چاپ و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در سطح منطقه را در دستور کار خود دارد؛ همچنین نسبت به برگزاری جلسات با انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۱۷ اقدام می‌کند.

گفتنی است؛ متقاضیان شرکت در مسابقه می‌توانند آثار خود را در اندازه A۳ ترسیم و پس از درج مشخصات فردی، به شماره واتس آپ ۰۹۳۹۶۷۹۵۰۷۵ ارسال کنند.

از جمله موضوعات پیشنهادی برای این آثار، مناسب‌سازی معابر و پیاده‌راه‌ها، توجه به محل پارک خودروهای افراد دارای معلولیت در خیابان‌ها و پارکینگ‌های عمومی، نصب علائم ترافیکی مرتبط با معلولیت در محور حمل‌ونقل و ترافیک، مناسب‌سازی اماکن، بوستان‌ها، مراکز تفریحی و سرویس‌های بهداشتی در محور محیط زیست شهری و معلولیت و زندگی آپارتمان‌نشینی، تجهیز لوازم توانبخشی در پارکینگ‌ها و محل وسایل نقلیه ویژه معلولان، حق تقدم و همیاری بدون ترحم در حوزه اخلاق شهروندی است.

انتهای پیام

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 20538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =