سند نظام مسائل در کانون توجه شورای شهرستان تهران قرار دارد

رییس شورای شهرستان تهران با بیان اینکه انحراف از شناخت درست موضوع در نهایت تمام اقدامات را تحت الشعاع قرار می دهد گفت: هر نهاد و سازمانی نباید بر طبق سلیقه و صلاحدید خود به دخالت و مدیریت در روستاها بپردازد، چرا که آنها تحت تاثیر ذهنیت ها و برداشت های خویش هستند بدون اینکه دیگر ابعاد توسعه و عوامل تاثیرگذار در روستاها را مد نظر داشته باشند.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران اولین جلسه شورای اسلامی شهرستان تهران در سال جاری برگزار شد. 

احمد صادقی در این جلسه که با اولین شب قدر تقارن یافته بود ضمن تسلیت ایام سوگواری امیرالمومنین (ع) خدمتگذاری به مردم و تلاش برای گره گشای از مشکلات روستائیان را فضیلت بزرگی برشمرد که در ماه مبارک رمضان ثواب بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۶۷ مورد از مشکلات در بخش کن، مرکزی، آفتاب شناسایی شده گفت: مدیران معمولا جانبدارانه و براساس آنچه باور دارند اقدام می کنند و این نگاه تک محوری سبب می شود که هر نهاد به فراخور خود تغییراتی را به وجود آورد. اما این تغییرات ممکن است به توسعه روستایی کمک نکند و حتی مانع آن باشد. به عبارتی تا زمانی که سازوکار مناسبی برای شناسایی و تدوین مسائل عمومی تمهید نشده باشد، سازو کارهای فردی هستند که ملاک عمل قرار می گیرند. از این رو، عدم توجه به دیدگاه یکپارچه سازی اهداف توسعه و عدم توجه نهادها و سازمانها به ابعاد اقتصادی، اجتماعی، کالبدی و زیست محیطی روستاها، شرایط کنونی را پدید آورده است.

وی افزود : نظام مسائل اولویت دار شهرستان تهران به معنای کشف منظومه مسائل و فهم رابطه میان آن‌ها و شناسایی گلوگاه‌های اصلی و نقاط مداخله هوشمند، یکی از ضروریات و اولویت‌های حکمرانی، خصوصا در شرایط کنونی کشور است.

صادقی ادامه داد: به دلیل رویکردهای سیاسی که عامل اصلی طرح و شناسایی مسائل عمومی هستند و همچنین تفاوت در ترکیب شوراها و سطح شناختی ایشان از موضوعات مختلف و تنوع مسائل و مشکلات، فاصله معناداری میان نظرات و دیدگاه ها وجود دارد.

وی افزود: در چنین شرایطی و در عمل مهم نیست که چه چیزی برای مردم اولویت دارد، مهم این است که چه مواردی برای مدیران اهمیت دارد.  نظام مسائل در پی نزدیک کردن این نظرات به همدیگر و رسیدن به یک منطق مشترک در شناسایی و اولویت بندی مسائل و مشکلات است.

در  این جلسه همچنین گزارش از سند نظام مسائل شهرستان تهران از سوی  دبیر این شورا ارائه شد و اعضای شورای شهرستان نظرات و نکاتی را در خصوص آن بیان نمودند و مقرر شد با توجه به اهمیت موضوع و همچنین ارتباط برخی از مسائل و مشکلات با شهرداری تهران در هفته آینده چکیده این سند توسط رئیس شورای شهرستان تهران در قالب نطق پیش از دستور در صحن علنی شورای شهر تهران ارائه شود.

همچنین در این جلسه یک فوریت طرح سند نظام مسائل شهرستان تهران و جدول زمان بندی جلسات شورا در سال ۱۴۰۱ به تصویب اعضا رسید. و مقرر شد جلسه فوق العاده با حضور مسئولین اداره حریم و سازمان جهاد کشاورزی بزودی برای رسیدگی به مشکلات روستاییان برگزار شود.

انتهای پیام/

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
کد خبر: 20561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =