سفرهای خارجی و حقوق مزایای مدیران شهری اعلام می شود/بارگذاری تمام اطلاعات بر روی سامانه شفافیت

مبارزه با فساد سرلوحه کار مدیران جدید شهری قرار دارد. سامانه شفافیت در دوره قبلی ایجاد شد اما اطلاعات به صورت نصفه و نیمه بارگذاری شد. اعضای شورای شهر تهران می‌گویند که به زودی تمامی اطلاعات بر روی سامانه بارگذاری می شود.

به گزارش شهر به نقل از فارس، سامانه شفافیت شهرداری تهران با هدف شفاف‌سازی اقدامات و قراردادهای شهرداری تهران در دوره قبل مدیریت شهری راه اندازی شد تا اطلاعات و داده‌های انواع قراردادها و فعالیت‌های شهرداری را به شیوه‌ای آزاد در اختیار شهروندان قراردهند. هر چند که این عمل به درستی صورت نگرفت و بسیاری از اطلاعات بر روی سامانه قرار نگرفت و در همان مقطع هم اعضای شورای پنجم شهر تهران به این موضوع واکنش نشان دادند.

در آغاز این سامانه با انتشار قراردادهای کلان شهرداری تهران شروع به کار کرد و در ادامه فهرست اسامی دریافت کنندگان طرح ترافیک خبرنگاری، لایحه پیشنهادی بودجه ۹۷، بودجه مصوب سال ۹۷، اطلاعات مدیران و کارکنان شهرداری تهران، گزارش عملکرد مالی شهرداری تهران، لایحه بودجه شهرداری تهران پیشنهادی سال ۱۳۹۸ و نمایش اطلاعات شهرسازی شامل اطلاعات پروانه‌های صادره در باغات و پروانه‌های دارای تغییر کاربرد سال ۹۷ به آن افزوده شده است.

قرار بود که حقوق مزایای معاونین شهردار و مدیران هم بر روی سامانه قرار گیرد همچنین اسامی افرادی که جذب شهرداری تهران شدند اما این امر در دوره قبل مدیریت شهری صورت نگرفت و در همان مقطع در خصوص اطلاع رسانی نصفه و نیمه بر روی سامانه شفافیت برخی اعضا معترض بودند.

در دوره فعلی مدیریت شهر شفافیت در سرلوحه کار قرار دارد و بارها مدیر تاکید کردند یکی از راه‌های مبارزه با فساد شفافیت است.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: سامانه  شفافیت شهرداری تهران راه‌اندازی شده و بارگذاری های متعددی روی آن صورت گرفته است.

گزارش عملکرد مالی شهرداری بر روی  سامانه شفافیت به روز است/باید سفرهای خارجی مدیران روی سامانه قرار گیرد

وی ادامه داد: سایت شفافیت بخش های متعددی دارد و باید به‌روز باشد البته بسیاری از قراردادهای مجموعه شهرداری تهران در حال حاضر بر روی سامانه بارگذاری می شود. گزارش عملکرد مالی شهرداری بر روی این سامانه به روز است.

وی در خصوص شفاف سازی درباره سفرهای خارجی مدیران گفت: البته باید سفرهای خارجی هم به روز شود پیگیری های صورت گرفته است. باید کمیته سفرهای خارجی شکل بگیرد و بعد از آن حتما سفرهای خارجی هم بر روی سامانه قرار می گیرد.

ملاک سامانه شفافیت بحث قوانین است ما نمی‌توانیم کاری را که قانون گفته انجام ندهیم

صادقی در خصوص شفاف سازی در بحث منابع انسانی گفت: این قسمت هم باید به روز شود و توقع ما این است که این اتفاقات روزانه در سامانه قرار گیرد اما دوستان می گویند نیازمند بازه زمانی است اما حتما به روز می شود.

وی در خصوص قرار گرفتن حقوق و مزایای معاونان و مدیران شهرداری  بر روی سامانه شفافیت گفت:  ملاک سامانه شفافیت بحث قوانین است ما نمی‌توانیم کاری را که قانون گفته انجام ندهیم تمام حقوق و مزایا در سامانه بارگذاری می شود.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قانون این اجازه را داده است، گفت: بله تا جایی که بنده در اطلاع هستم قانون این اجازه را داده است اما ما نمی توانیم اطلاعات شخصی فرد را بر روی سامانه بارگذاری کنیم.

در بخش‌هایی از سامانه شفافیت هنوز اطلاعات جدید بازگذاری نشده است.مهدی اقراریان  در خصوص به روز نشدن بخش های از سامانه شفافیت گفت: بخش‌هایی از سامانه شفافیت بروزرسانی می‌شود اما بخش‌هایی از سامانه هنوز اطلاعات جدید بر روی آن بازگذاری نشده است و از شهرداری درخواست کردیم از آنجایی که این موضوع دغدغه مردم و نمایندگان آن است با قید فوریت بارگذاری‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: کمیسیون حقوقی شورا مکاتبه‌ای با شهرداری خواهد داشت تا در خصوص بروزرسانی شفافیت به سوالات ما پاسخ دهد و یک ماه فرصت به شهرداری خواهیم داد که نسبت به بارگذاری اقدام کند و اگر احیانا با مشکلاتی در بارگذاری روبه‌روست نسبت به رفع آن اقدام شود.

برخی از اعضای شورای شهر تهران معتقد بودند که گزارشات به صورت تخصصی و جدولی ارائه شده که برای مردم قابل فهم نیست و ریز هزینه هایی که مردم باید بدانند و مشخص شود.

حدود ۲ سال است که اطلاعات به درستی بر روی سامانه بروز رسانی نشده است. عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران  در این باره می گوید: سامانه شفافیت حتما به روزرسانی می شود حدود دو سال می‌گذرد این سامانه بروزرسانی نشده و حتی از اواخر سال ۹۸ و اوایل ۹۹ اطلاعات لازم بارگذاری نشده است.

همه معاونت‌ها و سازمان‌ها اقدامات لازم برای بارگذاری اطلاعات را آغاز کرده‌اند

وی افزود: مدیریت شهری در دوره جدید به دلیل موضوع تغییرات مدیریتی، انتصابات جدید و فرآیندهای کاری مقداری طول کشید که اقدامات لازم را در بروزرسانی سامانه شفافیت انجام دهد و اکنون با جدیت این مسأله در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر هم پیگیر این قضیه هستند و بر آن تأکید دارند گفت:‌همه معاونت‌ها و سازمان‌ها اقدامات لازم برای بارگذاری اطلاعات را آغاز کرده‌اند و نهاد پیگیری‌کننده این مسأله در شهرداری مرکز سلامت اداری شهری است که این مرکز زیرمجموعه معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران قرار دارد.

هر اطلاعاتی که الزام قانونی برای انتشار آن باشد حتما در سامانه شفاف بارگذاری خواهد شد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سامانه جدیدی برای بارگذاری اطلاعات ایجاد می‌شود یا همان سامانه قبلی بروزرسانی می‌شود گفت:‌همان سامانه قبلی بروزرسانی و بهینه می‌شود و هر اطلاعاتی که الزام قانونی برای انتشار آن باشد حتما در سامانه شفاف بارگذاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسائلی مانند سفرهای خارجی و همه قراردادها در شهرداری و زیرمجموعه‌های آن بر اساس مصوبه مربوطه در شورای شهر باید در سامانه شفاف بارگذاری شود، گفت: البته الزام قانونی برای انتشار رسمی و علنی حقوق‌ها و دستمزدها نیست ولی با این وجود این موضوع به سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام می‌شود و آنها در جریان حقوق‌ها و دستمزدها هستند.

بر اساس این گزارش هنوز بر روی سامانه شفافیت شهرداری تهران تمام موضوعات باگذاری نشده است مدیران جدید شهری تاکید دارند که به زودی بارگذاری های لازم صورت می گیرد چرا که یکی از راه‌های مبارزه با فساد شفاف‌سازی است.

مخاطبان فارس من با ثبت سوژه‌ای با عنوان شهرداری تهران سامانه شفافیت خود را راه‌اندازی کند مطرح کرده‌اندکه با توجه به سوابق آقای علیرضا زاکانی در مبارزه با فساد و رانت از ایشان و مسئولان انقلابی شورای شهر تقاضا داریم در اسرع وقت سامانه‌ای برای اطلاع‌رسانی درباره اطلاعات مالی اعم از هزینه‌ها، درآمدها و گزارشات دوره‌ای و طرح‌های توسعه شهری و مناقصه و مزایده‌ها و حقوق و مزایای کارکنان خود راه‌اندازی کند.

انتهای پیام/

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 20574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =