تغییری در پارک‌ها با احداث بوستان‌های مادر و کودک ایجاد نمی‌شود/ سرانه فضای سبز کاهش نمی‌یابد

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با تاکید بر اینکه احداث بوستان‌های مادر و کودک بر اساس درخواست های خود شهروندان تهیه شد، گفت: این طرح سرانه فضای سبز شهر تهران را کاهش نمی‌دهد و حتی یک سانتی متر از فضای سبز کاسته نمی شود.

به گزارش شهر، علی محمد مختاری در تشریح اجرای طرح بوستان مادر و کودک در سطح شهر تهران گفت: بوستان‌های محلی حکم باغچه خانه های قدیمی را دارد که در حال حاضر به محلی برای تفریح و استراحت عموم شهروندان و خانواده ها تبدیل شده است.در همین چارچوب برای تقویت بنیان نهاد مقدس خانواده و ایجاد محلی امن و آرامش بخش برای مادرانی که همراه کودکان به بوستان‌ها می آیند؛ طرح بوستان‌های مادر و کودک بر اساس درخواست های خود شهروندان تهیه شد.

به گفته وی؛ در مرحله نخست به صورت پایلوت در ۲۷ بوستان به اجرا در آمد. در مبانی این طرح به این نکته توجه شده که هدف از اختصاص این فضاها به مادران و کودکان؛ ایجاد امنیت و مصونیت با ارائه خدمات به مادران و زمینه نگهداری کودکان خردسال است.در مرحله دوم این طرح که طی سال جاری در ۳۲۵ بوستان دیگر به اجرا گذاشته خواهد شد به هیچ وجه مانعی در جهت استفاده سایر اقشار از فضای سبز ایجاد نمی کند؛ به شکلی که در جانمایی بوستان‌های پایلوت نیز تلاش شده که در بخشی از بوستان‌های هدف حداکثر یک چهارم مساحت بوستان به فضای مادر و کودک اختصاص یابد و چنانچه ناگزیر از انتخاب یک بوستان کوچک باشیم باید حتما در جوار بوستان‌های دیگر باشد.

مختاری در پاسخ به این سوال که آیا مساحتی از بوستان‌ها که به موضوع مادر و کودک اختصاص داده می شود از میزان سرانه فضای سبز شهر تهران به اینکه دیگر در اختیار آقایان نیست کاسته خواهد شد؟ گفت:خیر، چرا باید کم شود این محل همچنان بوستان است و تمام امکاناتی که در این بوستان است در بوستان مجاور هم هست و قابل استفاده برای همه اقشار جامعه خواهد بود. به این ترتیب احداث بوستان های مادر و کودک سرانه فضای سبز شهر تهران را کاهش نمی‌دهد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران افزود: در اجرای این طرح هیچ تغییری در پارک و فضای سبز ایجاد نمی شود؛ سازه ای ساخته نمی‌شود و حتی یک سانتی متر از فضای سبز کاسته نمی شود.

مختاری تاکید کرد: بی تردید کارکرد این بوستان‌ها با بوستان‌های ویژه بانوان متفاوت بوده و اساسا هرکدام از این بوستان‌های موضوعی رویکردی متفاوت را دنبال می کند البته هر دو در مسیر صیانت از حقوق بانوان و تحکیم بنیان خانواده به اجرا در می آیند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 20603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =