از تقدیر از شهرداری برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و مدیریت مشارکتی تا درخواست از دولت

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به ارائه گزارش توسط علیرضا زاکانی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری و وزارت‌خانه‌ها، از این اقدام شهرداری استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش شهردار پایتخت گفت: در گذشته شاهد گارد بسته ای بین شورا و شهرداری بودیم که گزارش شهردار تهران نشان داد که اکنون گارد باز را بین شهرداری و شورای ششم شاهد هستیم.

تقدیر از شهرداری برای تجلیل از پاکبانان

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن تقدیر از شهردار برای تجلیل از پاکبانان، اظهار کرد: شروع فعالیت در بوستان ولایت نیز اقدام خوبی است. شروع مختصری در ماه مبارک رمضان صورت گرفت و امیدواریم با برنامه ریزی لازم، بوستان ولایت به قطب فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تبدیل شود و ظرفیت های آن کامل شود.

وی با اشاره به تصفیه خانه فاضلاب در منطقه۱۹ که در میدان تره بار پیش بینی شده و بودجه آن نیز اختصاص داده شده، گفت: تقاضا می کنیم نسبت به تأسیس آن اقدام شود چون در خصوص نقدینگی بین سازمان میوه و تره بار و شهرداری منطقه 19 چالش‌هایی وجود دارد.

لزوم احداث بیمارستان در منطفه۱۹

پیرهادی با بیان اینکه هیچ گونه بیمارستانی در منطقه 19 وجود ندارد، یادآور شد: زمینی در این منطقه پیش بینی شده و وزارت بهداشت اعلام کرده به محض اینکه زمین در اختیار قرار بگیرد بیمارستان ساخته خواهد شد. نیاز به بیمارستان در این منطقه ضروری است و تقاضا داریم مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: مجموعه ورزشی شهید باکری در منطقه 19 ایجاد شده که مجموعه ای بسیار بزرگ است و چندین سال رها شده که تجهیزات بسیار مختصری از جمله سیستم گرمایش و سرمایش و تغییر چمن نیاز دارد. این مجموعه بیش از 100 میلیارد تومان ارزش دارد و برای میزان اعتباری اندک جهت بازسازی و تعمیرات، رها شده که انتظار می رود مورد توجه قرار بگیرد.

مراکز زیر نظر شرکت شهر سالم را افزایش یابد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ظرفیت شرکت شهر سالم اطهار کرد: حوزه سلامت و درمان یکی از معضلات است. در ایام اخیر شاهد بودم که مردم از خدمات رسانی درمانگاه های مجموعه شرکت شهر سالم رضایت داشتند. تقاضای من اهتمام ویژه برای بازسازی، نوسازی و گسترش این مراکز است.

احداث بیمارستان برای کارکنان شهرداری

مهدی اقراریان با بیان اینکه در دوره چهارم درخواستی مبنی بر راه اندازی یک بیمارستان برای کارکنان شهرداری تهران مطرح شد، خاطرنشان کرد: تقاضای من است که با اولویت مناطق جنوبی شهر تهران، یک بیمارستان مناسب برای پرسنل شهرداری و مردم این مناطق احداث شود که شورای شهر نیز در این خصوص کمک خواهد کرد.

وی تأکید کرد: امیدوارم راه اندازی بیمارستان با یک نگاه جدی به پرسنل شهرداری مورد توجه قرار بگیرد و شهردار این موضوع را به طور جدی دنبال کند.

اقراریان با بیان اینکه تقاضا داریم در ساعات باقی مانده تا شب قدر، هماهنگی با پلیس راهور صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: این فرصت فراهم شود تا از ظرفیت‌های فرهنگی بهشت زهرا (س) بیش از پیش استفاده شود.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه با تأکید بر اینکه رضایتی از شرکت شهر سالم ندارم، گفت: هزینه نسخه زمانی پرداخت می شود که پرسنل برای سرماخوردگی ساده نیز به پزشک متخصص مراجعه کند.

میثم مظفر با بیان اینکه اگر به مراکز متعلق به شرکت شهر سالم مراجعه نکنیم هزینه پرداخت نمی شود، اظهار کرد: در زمان آقای قالبیاف خدمات بیمه بسیار مناسب بود و در صورت مراجعه به پزشک عمومی نیز پس از بررسی های لازم، هزینه پرداخت می شد اما در حال حاضر به این شکل نیست و درخواست دارم که شهردار این موضوع را پیگیری کند.

دولت مسئولیت مدیریت تهران بعنوان پایتخت را بپذیرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به گزارش شهردار گفت: بنده تا کنون چند بار از سه تهران مفهومی یاد کردم که باید برای هریک متولی خاصی تعریف شود. مدیریت شهری تهران به عنوان متولی کلانشهر است و مسئولیت پایتخت جمهوری اسلامی بر عهده دولت است و اگر این مسئولیت را نپذیرد مشکلات حل نخواهند شد.

ناصر امانی با بیان اینکه آلودگی هوا بدون مسئولیت دولت حل نشدنی است، اظهار کرد: اگر ایجاد قرارگاه ها مسئولیت های متوجه دولت را بر عهده قوه مجریه بگذارد و هزینه ها را دریافت کند یک اقدام قابل ستایش در طول مدت فعالیت بلدیه است و اگر برعکس این اتفاق را شاهد باشیم، هزینه سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

ضرورت تبدیل تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد

وی افزود: آقای شهردار اعلام کرد که شش تفاهم نامه منعقد شده که اگر اعضای شورای اسلامی شهر تهران از این تفاهم نامه ها اطلاع داشتند در این زمینه کمک های لازم را انجام می دادند. تقاضای ما این است که تفاهم نامه ها به قرارداد تبدیل شوند. واقعیت این است که تعهد دو جانبه شهرداری و وزارت خانه ها هنوز روشن نیست.

امانی با بیان اینکه ارتباط تفاهم نامه ها با قرارگاه ها مشخص نیست، خاطرنشان کرد: بهتر نیست برخی قرارگاه ها با مسئولیت وزیر مربوطه شکل بگیرد؟ از شهردار تهران درخواست می کنم که مفاد این تفاهم نامه ها را به شورا ارسال کرده تا نظرات تخصصی اعضا نیز در آن لحاظ شود.

با انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری و وزارت‌خانه‌ها موافقیم

دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: برقراری هر تفاهم نامه و شیوه نامه حدود اختیارات خاص خود را دارد. امروز با وزارت خانه ها و سازمان های مختلف تفاهم نامه در حال انعقاد است و نه تنها با آن مخالفیم بلکه موافقت خود را اعلام می کنیم تا مشکلات مردم برطرف شود.

حبیب کاشانی افزود: برای رفع مشکلاتی که سالیان سال گریبان مردم را گرفته باید اقدام می شد. باید موضوعاتی که بر اساس تفاهم نامه ها دنبال می شود و همچنین آورده تفاهم نامه‌ها نیز مشخص باشد.

 مدیریت شهری تصمیم گرفته مشکلات بر زمین مانده گذشته را حل کند

وی با بیان اینکه اختیارات طرفین در تفاهم نامه ها باید مشخص شود، خاطرنشان کرد: تقاضای من از شهردار این است که پیش از انعقاد تفاهم نامه‌ها با هیئت رئیسه مکاتبه صورت بگیرد تا با نظرات تخصصی کمیسیون ها، تفاهم نامه هایی منعقد شود که کام مردم را شیرین کند. باید مردم بدانند که این شورا و شهرداری تصمیم گرفته مشکلاتی که کسی زیر بار حل آن نرفته بود، برطرف کند.

کاشانی ادامه داد: اگر اعضا در جریان قرار بگیرند تسریع زمان نیز صورت خواهد گرفت. چون زمان برای ما مهم است و این تفاهم نامه‌ها اتفاقات مهمی است تقاضا داریم که شورا به عنوان چراغ راه کنار شهرداری باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد بیمارستان سابقه 18 ساله دارد، اظهار کرد: وظیفه ما بیمارستان داری نیست و اگر توانایی داریم می توانیم با 20 بیمارستان وارد مذاکره شویم تا فاز دوم و سوم آنها راه اندازی شود تا بتوانیم در آنها سهام دار باشیم.

تفاهم‌نامه‌ها به موضوعات عملیاتی تبدیل شوند

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در خصوص مسائل کلیدی شهر که سالها روی زمین مانده بود، غفلت صورت گرفته بود و در مواردی این غفلت ها برنامه ریزی شده بود، اظهار کرد: ظرفیت های قانونی وجود داشت که استفاده نشد. امیدواریم با زحمات شهردار این وظایف قانونی انجام و تفاهم نامه ها به موضوعات عملیاتی و کابردی تبدیل شود.

اقدامات خوبی در حوزه هوشمندسازی انجام شده است

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه جزئیات تفاهم نامه ها باید مشخص شود تا اطمینان حاصل کنیم که مشکل گشا خواهند بود، یادآور شد: این تفاهم نامه ها رافع مسئولیت های شهری نیست. در مواردی این مسئولیت ها دچار آسیب می شوند. شهردار تهران باید زیرمجموعه ها را در این زمینه مورد سوال قرار دهد.

وی همچنین تصریح کرد: وضعیت اتوبوسرانی ما مطلوب نیست و به دلیل اهمال در گذشته تعداد اتوبوس ها کم شده است. در این زمینه باید از زیر مجموعه سوال شود که چه اقداماتی را در این زمینه انجام داده اند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در برخی ایستگاه های مترو نیز مردم انتظار طولانی برای رفع خرابی ها دارند، یادآور شد: گفته شد 800 میلیارد تومان برای خرید و بازسازی قطعات مترو اختصاص داده شده که هنوز در اختیار شرکت مترو قرار نگرفته است و درخواست داریم که در این زمینه هرچه سریعتر اقدام شود.

وی با بیان اینکه در سیستم هوشمند مدیریت شهری شاهد هستیم که جی پی اس اتوبوس ها خاموش شده اند، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و جای تقدیر دارد درخواست اهتمام ویژه تری در این زمینه داریم.

مدیریت مشارکتی شهر تهران اقدامی پسندیده است

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه مدیریت مشارکتی شهر تهران کار بسیار پسندیده ای است، از تیزبینی مدیریت ششم شهری تقدیر کرد و گفت: شهر تهران را باید مشارکتی اداره کرد و اگر بار به دوش مدیریت شهرداری باشد نمی توان به نتیجه رسید. دولت نیز باید به این نتیجه برسد که مدیریت شهر از دو مسیر پرداخت عوارض و همچنین پرداخت از سوی دولت به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

احمد صادقی افزود: انعقاد تفاهم نامه از سوی شهرداری ستودنی است و شورای ششم در کنار شهرداری و دولت برای رفع مشکلات مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای در گذشته بین شورا، شهرداری و وزارت نیرو منعقد شد، اظهار کرد: فرآیند نظارت بر اجرای تفاهم نامه بر عهده شورای شهر بود و وضع مقررات و ضوابط نیز توسط شورا صورت می گرفت. پیشنهاد من این است که سهم شهرداری و سایر دستگاه ها برای اداره شهر مشخص باشد و این تفاهم نامه ها سه جانبه منعقد شود تا بتوانند با استفاده از توان شورا خدمات بهتری به مردم ارائه دهند.

انتهای پیام/

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 20632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =