ارائه خدمات رفاهی به عزاداران در شب‌های قدر

شهردار منطقه ۲۰ گفت : با توجه به اهمیت آماده‌سازی محوطه پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، امکانات عمومی، خدماتی و رفاهی برای زائران در شب های قدر فراهم شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ محمد ناظم رضوی با بیان اینکه مدیران ستادی و عوامل خدمات شهری، ترافیک، روابط عمومی، نواحی، بسیج، یگان حفاظت و مدیریت بحران برای خدمات رسانی در شب های قدر در آماده باش بودند، گفت: با پهنه بندی انجام شده، بخش اعظمی از نیروهای نواحی ششگانه پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) مستقر و پهنه ها به نیروهای کارگری، ادوات و ماشین آلات مورد نیاز تجهیز شدند.

ناظم رضوی افزود: به منظور خدمات رسانی به شهروندان، ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی ثابت در بوستان ها و معابر اطراف حرم تجهیز و ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی پرتابل در معابر پیرامونی حرم نصب شد و ضمن استقرار خودروهای جمع آوری پسماند خشک، نظافت، پاکسازی، رفت و روب و شستشوی محیط پیرامونی حرم مطهر قبل، حین و بعد از مراسم انجام شد.

او با اشاره به اجرای تمهیدات ترافیکی در شب های قدر گفت: به منظور سهولت تردد و دسترسی شهروندان و زائران، کلیه مبادی اصلی و فرعی منتهی به حرم در ۱۴ نقطه از جمله خیابان های سلمان فارسی، شهید بغدادی و آستانه با اطلاع قبلی مسدود شد و به منظور سرویس‌دهی مناسب به زائران با هماهنگی سازمان ها و ادارات ذیربط خطوط اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو از زمان افطار تا سحر در این محدوده سرویس دهی کردند.

شهردار منطقه اضافه کرد: به منظور رفاه حال شهروندان و هدایت و کنترل ترافیک ضمن افزایش ظرفیت پارکینگ های پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به بیش از ۱۲۰۰ خودرو، پارکینگ های عطر یاس، آوینی و شاملو برای استفاده خودروها و پارکینگ الله دادی در ضلع جنوب حرم برای پارک موتورسیکلت تعیین شد.

ناظم رضوی با اشاره به استقرار پردیس فرهنگی در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: با برپائی غرفه های آموزش شهروندی برنامه های متنوع مذهبی، مسابقه نقاشی، گریم کودکانه، فعالیت های هنری، حضور روحانی و بیان داستان های قرآنی، توزیع بسته های فرهنگی در قالب کتاب و ادعیه، ارائه خدمات سلامت محور و ویزیت رایگان زائران اجرا شد.

انتهای پیام

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 20651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =