جزییات افزایش سرانه فضای سبز در منطقه۷

شهردار منطقه ۷ درباره آخرین وضعیت تملک بیمارستان جرجانی و اقدامات شهرداری این منطقه برای افزایش سرانه فضای سبز توضیحاتی ارائه کرد.

نصرالله آبادیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره وضعیت سرانه فضای سبز منطقه ۷ و ارتقای آن اظهار داشت: یکی از موضوعات مورد مطالبه مردم در منطقه، بحث افزایش سرانه های فضای سبز است؛ بر همین اساس مذاکراتی را برای تملک دو ملک که مستعد ابجاد فضای سبز هستند، آغاز کردیم؛ از جمله آن ملکی در خیابان معلم متعلق به ارتش جمهوری اسلامی است که جلسات متعددی با بنیاد تعاون ارتش داشتیم و امیدواریم این جلسات منجر به نتیجه شود و بتوانیم از محل تبصره ۷ این ملک را تملک کنیم‌. 

شهردار منطقه ۷ ملک دیگری که تملک و ایجاد فضای سبز در آن عملا محله هایی مانند شاهد، گرگان و نظام آباد را تحت تاثیر قرار می‌دهد را بیمارستان جرجانی عنوان کرد و افزود: بحث تملک این بیمارستان چند سالی مطرح بود اما به نتیجه نرسید؛ در این دوره اما برای این کار مکاتباتی با امضای شهردار تهران تهیه و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شد چرا که مالکیت این ملک متعلق به سازمان تامین اجتماعی است. 

وی ادامه داد: تملک بیمارستان جرجانی در مرحله مذاکره قرار دارد و جلساتی را حوزه معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۷ با تامین اجتماعی برگزار کرده و دغدغه‌ها و خواسته های آنها توسط مدیریت شهری در حال بررسی است. با توجه به اینکه در نزدیکی این ملک که دارای کاربری درمانی است، بیمارستان بوعلی وجود دارد و عملا سرانه بهداشتی در آن محدوده تامین است به نظر می رسد این توافق در دسترس است و امیدواریم در این دوره بتوانیم ارتقای مناسبی در بحث سرانه فضای سبز و فرهنگی داشته باشیم. 

آبادیان در پایان درخصوص میزان سرانه فضای سبز منطقه ۷ یادآور شد: میزان سرانه فضای سبزی که در منطقه ۷ جنبه عمومی دارد ۵.۶ متر است اما مساله این است که مثلا مجموعه ۶۸ هکتاری مصلی در این منطقه قرار دارد که ۴۰ هکتار آن فضای سبز است و جنبه عمومی نیز دارد ولی با این حال جزو سرانه فضای سبز منطقه محسوب نشده است بنابراین احتساب میزان سرانه فضای سبز در منطقه نیاز به بازنگری دارد. 

انتهای پیام/

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 20693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =