برگزاری ویژه‌برنامه‌های مذهبی و فرهنگی شب‌های احیا در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از اجرای ویژه‌برنامه‌های مذهبی و فرهنگی شب‌های پرفضیلت قدر و ایام عزاداری حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، ویژه‌برنامه‌های «شب تعزیه سنگلج» با موضوع شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) در سه شب اول، سوم و پنجم اردیبهشت‌ماه، رأس ساعت ۲۰ به اجرا درآمد که اجرای دوم آن با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲ و برخی دیگر از مدیران شهری همراه بود.

یزدی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام اول شیعیان، حضرت مرتضی علی (علیه‌السلام) و آرزوی قبولی عبادات در شب‌های پرفضیلت قدر دراین‌باره گفت: کوچه و محلات مردم متدین و میادین آیینی منطقه ۱۲ پایتخت در این ایام به عطر دعا و مناجات و مرثیه‌خوانی برای ایام شهادت مظلومانه مولی الموحدین، حضرت علی (علیه‌السلام) عطرآگین شد.

وی افزود: از دیگر ویژه‌برنامه‌های انجام‌شده منطقه ۱۲ در این ایام، بیستمین اجتماع مدافعان حرم، گرامی‌داشت شهدای وحدت بود که این برنامه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حامد کاشانی و نوای مداحان سرشناس در میدان آیینی امام حسین (علیه‌السلام) نیز، روز شنبه، ۳ اردیبهشت‌ماه، هم‌زمان با ۲۱ ماه مبارک رمضان و شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) برگزار شد.

شهردار قلب طهران با اشاره به توزیع بسته‌های افطاری ساده در این برنامه ها توسط شهرداری منطقه ادامه داد: تهیه و توزیع ۲ هزار بسته افطاری ساده به عنوان سنت حسنه‌ای در قلب طهران در هرکدام از شب‌های پرفضیلت قدر در مساجد و میادین سطح منطقه با مشارکت خیرین، بسیج و معتمدین محلی صورت گرفت.

وی همچنین بیان کرد: در همین شب‌ها اجرای برنامه‌های زنده اذان‌گاهی در لحظات ملکوتی اذان مغرب و هنگام افطار که از هفته پیش در سطح منطقه آغاز شده بود، با هم‌سرایی اسماءالحسنی، تلاوت قرآن به صورت گروهی و مناجات‌خوانی ادامه داشت.

به گفته یزدی، پردیس فرهنگی-قرآنی شهرداری منطقه ۱۲ که از ابتدای ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۲ شب تا ۲ بامداد در جوار مسجد ارگ، دایر شده هم در این ایام هم‌زمان با برنامه‌های این مسجد با تمرکز به موضوعیت شب‌های احیا به خدمت‌رسانی به شب‌زنده‌داران عزادار پرداخت که این پردیس تا پایان ماه مبارک رمضان در این فضا به فعالیت ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 20698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =