کاهش آمار تصادفات جرحی نسبت به سال قبل به دلیل اصلاح معابر

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: جانشین رئیس پلیس راهور اعلام کرد که امسال نسبت به سال قبل مرگ و میر و آمار مصدومان تصادفات بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته که نشان‌دهنده اصلاح معابر و تقویت فرهنگ عبور و مرور است که شورا و شهرداری بر این موضوع تأکید دارند.

به گزارش خبرنگار شهر، پرویز سروری در شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روز قدس تبلور مقاومت در جهان اسلام و بشریت است، اظهار کرد: چند سال گذشته به علت کرونا راهپیمایی روز قدس برگزار نمی شد اما امسال این امکان فراهم شده که راهپیمایی برگزار شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران افزود: اینکه امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کردند، پیام روشنی داشت که نشان می داد مقاومت و عبور از سختی ها راه رسیدن به پیروزی است. حضرت امام(ره) می توانست یک روز بهاری را برای روز قدس در نظر بگیرد اما در سرما و برف و باران مردم این پیام را دریافت کردند که قدس بدون عبور از سختی ها آزاد نخواهد شد. این بذری که امام در ابتدای انقلاب کاشت به یک نهال قدرتمند و به یکی از دغدغه های بزرگ رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه اخلاصی که در امام تبلور پیدا کرده بود باعث شد چشم انداز روشنی را برای پیروزی ملت فلسطین رقم بزند، ابراز امیدواری کرد که مردم با حضور هوشمندانه و مبتنی بر بصیرت یکبار دیگر حمایت قاطع خود از ملت فلسطین را اعلام کنند.

سروری با اشاره به روز ایمنی و حمل و نقل یادآور شد: رسیدن به ارتقاء ایمنی باید با استانداردسازی راه ها و وسایل نقلیه شکل بگیرد که دغدغه بسیاری از مردم است. پایین بودن کیفیت خودرو زمینه از دست رفتن هموطنان و مصدومیت آنها را فراهم می کند که شان ملتی که قابلیت های خود را در تمام عرصه ها به رخ دنیا کشیده نیست که از این خودروها با کیفیت پایین استفاده کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همانطور که مقام معظم رهبری تأکید کردند که کیفیت خودروها باید افزایش پیدا کند و تلفات یک نفری نیز ضایعه بزرگی است بنابراین این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: انتظاری که از شهرداری تهران می رود این است که با شناسایی نقاط حادثه خیز، اصلاح معابر و بهبود کیفیت آسفالت معابر زمینه های رسیدن به استانداردهای قابل قبول را فراهم کند. جانشین رئیس پلیس راهور اعلام کرد که امسال نسبت به سال قبل مرگ و میر و آمار مصدومان در تصادفات بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته که نشان دهنده اصلاح معابر و تقویت فرهنگ عبور و مرور است که شورا و شهرداری بر این موضوع تأکید دارند و باید مدل حمل و نقل از شخصی به عمومی تغییر پیدا کند که باید با توسعه حمل و نقل ریلی، اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی این مهم به نتیجه برسد.

سروری همچنین تصریح کرد: افزایش ایمنی در جاده ها به دولت و در شهرها به شهرداری برمی گردد که امیدواریم هر روز شاهد افزایش ایمنی و کاهش ناامنی در این زمینه باشیم. 

انتهای پیام/

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 20714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =