همکاری در برگزاری رویدادهای مشارکتی فرهنگی بین تهران و بیشکک

سفیر تام الاختیار جمهوری قرقیزستان بعد از بازدید از منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد گفت: پل طبیعت از مکان های دیدنی شهر تهران است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ در جریان بازدید صدیقف،   از بوستان اکو در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با اشاره به ویژگی های این منطقه گفت:مطقه عباس آباد به دلیل وسعت، یکپارچگی، طبیعت و موقعیت استقرار منحصر به فردی که در نظام کالبدی-فضایی شهر تهران دارد، از دیرباز به عنوان یکی از کانون های مهم برنامه ریزی و مدیریت در شهر تهران مطرح و مورد توجه بوده است.
وی ادامه داد: امروزه این اراضی با وسعتی بالغ بر۵۶۰ هکتار  وابسته به شهرداری تهران، تبدیل به منطقه فرهنگی و گردشگری پایتخت شده و یکی از مهم ترین پروژه های توسعه فضاهای فرهنگی و سبز در مقیاس شهر و فراتر از آن در سطح ملی به شمار می آید.
محمد حسین حجازی تاکید کرد: علاوه بر برخورداری از فضای سبز و پوشش جنگلیِ بومی، با همت و تخصص مهندسان و هنرمندان ایرانی، سازه های فنی و عمرانیِ منحصر به فردی را ایجاد کرده است که ده ها جایزه  بین المللی و نشانِ جهانی را کسب کرده و  سالیانه میزبان میلیون ها نفر گردشگر داخلی و خارجی است.
مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد در مورد فعالیت های بین المللی این منطقه گردشگری توضیح داد و گفت: این منطقه در سال های اخیر توجه ویژه ای به عرصه‌ همکاری های بین‌المللی داشته و در سال ۲۰۱۹ به عضویت سازمان جهانی گردشگری UNWTO در آمده و از سال ۲۰۲۰ مدیریت کمیته  گردشگریِ شهری در مجمع شهرداران آسیایی AMF را بر عهده دارد.

وی یادآور شد:در سال ۲۰۰۷ پیشنهاد ایجاد بوستان اکو از سوی ایران در سومین نشست هیات امنای موسسه فرهنگی اکو مطرح شد و به تصویب رسید و در ۲۸ نوامبر همان سال در روز تاسیس سازمان اکو با ابتکار شرکت نوسازی عباس آباد، مراسم جانمایی پارک اکو در تهران برگزار شد.
حجازی به معاهده خواهرخواندگی بین تهران و بیشکک اشاره و برای همکاری در برگزاری رویدادهای مشارکتی فرهنگی اعلام آمادگی کرد.
صدیقف سفیر قرقیزستان نیز ضمن مفید و سازنده توصیف کردن این بازدید گفت: امروز تهران نه تنها برای ساکنین خود بلکه برای سایر مردم از کشورهای دیگر نیز جذاب و دیدنی است.
وی با تاکید بر سازنده و موثر خواندن پیشنهادات منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد ابراز امیدواری کرد با مکاتبه و ارائه پیشنهادات مطرح شده به بیشکک پایتخت قرقیزستان بتوانیم موارد را اجرایی و عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 20762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =