اجرای برنامه‌های فرهنگی‌ در منطقه ۸ به مناسبت روز جهانی قدس

ویژه‌ برنامه‌های شهرداری منطقه۸ در راستای تکریم شعائر اسلامی و پاسداشت روز قدس با شعار "القدس هی المحور " تشریح شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸، فاطمه تنهایی شهردار منطقه با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس گفت: ویژه‌ برنامه‌های متنوعی در راستای تکریم شعائر اسلامی و پاسداشت این روز با شعار "القدس هی المحور " و با استفاده از ظرفیت‌ ومشارکت حداکثری مساجد وگروه‌های خودجوش مردمی اجرا می‌شود.

تنهایی زنده نگه داشتن روز جهانی قدس به عنوان محور جهان اسلام، تبیین جایگاه حضرت امام خمینی (ره) و منویات ولی امر مسلمین جهان حضرت خامنه‌ای (مدظله العالی) در خصوص احیا موضوع قدس شریف و حمایت از ملت مظلوم فلسطین و بسط و گسترش فرهنگ مقاومت، انتفاضه و قدس شریف در افکار ملل مسلمان را از اصلی ترین اهداف اجرای برنامه ها ذکر کرد. 

شهردار منطقه۸ به تشریح برنامه‌ها پرداخت و گفت: برگزاری نمایشگاه عکس"تابلوی مقاومت"، تولید محتوا و نشر در فضای مجازی با محوریت قدس و مقاومت "هنر مقاومت" ، برپائی مسابقه کتابخوانی" فرهنگ مقاومت "با محوریت کتاب سیری در تاریخ فلسطین، اجرای گروه سرود دانش آموزی و نمایش مقاومت ، هماهنگی و تسهیل حضور اقشار مختلف بامحوریت مساجد و پایگاه‌های بسیج با مشارکت سرای محلات"جلوه حضور" ،برگزاری شب شعر با عنوان ادبیات مقاومت از جمله برنامه‌هایی است که اجرا می‌شود. 

تنهایی ادامه داد: برپایی استیج با اجرای فعالیتهای فرهنگی و هنری ،ارائه خدمات فرهنگی ،تریبون آزاد دانش‌آموزی با موضوع روز قدس و مبارزه با استکبار جهانی ،طومارنویسی شهروندان در جهت محکومیت جنایات اسرائیل، باشگاه ضدصهیونیست و با محوریت نوجوانان دهه هشتادی ونسل چهارم انقلاب از دیگر فعالیتهای پردیس فرهنگی است.

او افزود: پردیس فرهنگی مقاومت با ارائه خدمات فرهنگی هنری و ورزشی از عناوین دیگر ویژه برنامه های روز جهانی قدس است که در مسیر میدان فردوسی ضلع جنوب غربی با مشارکت ناحیه مقاومت شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به گفته تنهایی؛ در این روز ضمن برپایی غرفه فرهنگی، نیروهای ناوگان جمع آوری پسماند با حدود ۵۰ کیلوگرم کیسه‌های مخصوص پسماند و ۱۲ دستگاه خودروهای خدمات شهری جمع آوری پسماند و تعداد ۱۰ مخزن و حدود ۷۰ کارگر پسماند از اولین ساعات شروع راهپیمایی تا پایان آن نسبت به پاکسازی محدوده ارائه خدمت می‌کنند.

/انتهای پیام

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
کد خبر: 20816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =