شریعتمداری: حضور شهردار تهران در میان مردم ارزشمند است/ دعایی: شهردار پایتخت منشا خدمات ارزنده‌ای بوده است

مدیران مسئولان روزنامه‌ها و رسانه‌های کشور در نشستی که با حضور شهردار تهران برگزار شد به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند و اعلام کردند که  چهره شهر تهران به ام‌القرای جهان اسلام نزدیک وکارهای بسیار ارزنده و قابل تحسینی در شهرداری تهران رخ داده است.

به گزارش خبرنگار شهر، نشست هم اندیشی علیرضا زاکانی شهردار تهران با مدیران رسانه ها عصر روز -چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱- در محل بوستان گفتگو برگزار شد؛ زاکانی در این نشست به بیان اقدامات و برنامه‌های مدیریت شهری پرداخت. 

در بخشی از مراسم مدیران رسانه‌ها دیدگاه‌های خود را درخصوص موضوعات شهری مطرح کردند.

در بخش دوم به بیان نقطه نظرات برخی دیگر از مدیران رسانه ها اشاره می شود که در ادامه می‌خوانید:

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در نشست مدیران مسئول رسانه ها با شهردار تهران گفت: امروز چهره شهر تغییر یافته و به شهر ام القرای جهان اسلام نزدیک شده است، حضور ایشان(علیرضا زاکانی) در میان مردم پررنگ است.

وی با بیان اینکه شهردار تهران به جای پشت میز نشینی به دنبال حضور در میان مردم است، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر این وضعیت در بسیاری از مدیران دیده می شود که کار بسیار ارزشمند به شمار می آید.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان خاطرنشان کرد: حضرت آقا در این دیدار خطاب به همه به خصوص رسانه ها فرمودند که انتقاد کار خوبی است؛ ولی باید وجود داشته باشد، حتی به دانشجویان گفتند که انتقاد کنید تا کارهای نمایش نباشد تا دست به کارهای بنیادی بزنند؛ البته نوع نقد به گونه‌ای نباشد که دشمن از آن سوء استفاده کننند، بنابراین ما هم در طرح مسائل باید این موضوعات را رعایت کنیم.

کارهای بسیار ارزنده و قابل تحسینی در شهرداری تهران انجام شده است

همچنین مجید قلی زاده مدیر مسئول خبرگزاری تسنیم در این جلسه خطاب به شهردار تهران گفت: تصوری که از شخصیت شما در ذهن مردم است، چهره فسادستیز است، الحمدالله فعالیت ها و اقداماتی که داشتید، بیانگر این است که با موضوع فساد برخورد جدی می شود.

وی، اولین گام موفق شهرداری تهران را تبدیل ۱۲۰۰ حساب بانکی به یک حساب عنوان و تصریح کرد: این اقدامات باید به گونه ای باشد که به اطلاع مردم برسد، و مردم هم از حجم کارهای سالمی که در شهرداری اتفاق می افتد، مطلع شوند. کارهای بسیار ارزنده و قابل تحسینی در شهرداری تهران داشته اید.

مدیر مسئول خبرگزاری تسنیم به برگزاری شش قرارگاه از سوی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: به نظرم قرارگاه اجتماعی که تاکنون بیست جلسه آن برگزار شده و خود شهردار هم حضور داشتند، کار بسیار ارزشمندی است، عمل صالح همین برخورد با متجاهرین است که چهره شهر را متفاوت کرده است. همیشه وقتی داخل شهر می آمدیم، صحنه های بسیار نامطلوبی می دیدیم و الان این صحنه ها دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه همه رسانه های انقلاب تمام قد در خدمت مسئولان خدمتگزار به خصوص شهرداری تهران هستند، خاطرنشان کرد: خواهش می کنم برای هر کاری که در شهرداری انجام می دهید، پیوند رسانه ای آن را هم در نظر بگیرید، رسانه در عصر حاضر بسیار تاثیرگذار است، مجموعه مدیران شهرداری رسانه را نامحرم نداند؛ البته از رسانه ها هم انتظار روابط عمومی نداشته باشند. همه کارهایی که درباره آسیب اجتماعی انجام می دهید باید رسانه‌ای شود که می توانند تاثیر خوبی را در جامعه رقم بزنند. 

فعالیت مطبوعات در واحدهای با کاربری مسکونی مجاز است

ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان برخی دغدغه های رسانه ها پرداخت و گفت: طبق قانون دفاتر نشریات می توانند در واحدهای با کاربری مسکونی هم دایر باشند، این تفسیر را برخی از شهرداران مناطق تهران نمی پذیرند و در برابر آن مقاومت می کنند که امیدواریم به این موضوع از سوی شهردار تهران توجه شود.

وی افزود: نکته بعدی، موضوع کیوسک های مطبوعاتی است؛ الان در شهر تهران ۱۲۰۰ کیوسک وجود دارد که در توزیع روزنامه با مشکل روبه رو هستند، امیدواریم شهردار تهران در این خصوص کمک نمایند؛ همچنین بسیاری از دفاتر نشریات نیاز به تعمیرات و اشکالات ساختمانی دارند که در این زمینه هم کمک شهرداری را می طلبد.

تأکید بر بروزرسانی سامانه شفافیت در شهرداری تهران

مسعود حیدری مدیرعامل خبرگزاری ایلنا نیز در این جلسه گفت: یکی از مسائلی که جامعه و مردم را درگیر کرده است و هر روز نقل محافل است، موضوع فساد است، از قدیم در شهرداری تهران و سایر شهرداری‌ها این موضوع به چشم می آمد و آزار دهنده است. در گذشته سامانه شفافیت در تهران فعالیت می کرده، اما مدتی است این سامانه به روزرسانی نشده است. به روزرسانی این سامانه کمک زیادی در شفافیت شهرداری می کند و نیاز به توضیح ندارد. 

وی با بیان اینکه هم اینک شش قرارگاه در شهرداری تهران فعال شده و کار بسیار ارزشمندی است، تصریح کرد: به نظر می رسد که قرارگاه اجتماعی باید در اولویت بیشتری قرار گیرد، البته یکی از سئوالات این است که در این قرارگاه ها با چه اولویت و برنامه ای قرار است به مسائل شهر تهران رسیدگی کنند و به اطلاع مردم برسانند؟

مدیرعامل خبرگزاری ایلنا تاکید کرد: موضوع دیگر، مسکن کارگران شهرداری تهران است، به خصوص کارگران که سروکارشان با پیمانکاران است، اگر مسائل آنان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و مشکلات شان را حل کنید، کار بسیار ارزشمندی خواهد بود.

فضای فعلی کشور دو قطبی شده است

علی‌اصغر شفیعیان، مدیر مسئول انصاف نیوز نیز در این جلسه اظهار کرد: فضای فعلی کشور بسیار دو قطبی شده است، هر کسی می خواهد درباره موضوعی قضاوت کند، اینگونه قضاوت می شود، یا با ماست یا برماست؟ با توجه به وضعیت اقتصادی که در جامعه وجود دارد و جامعه آبستن حادثه است، شهرداری می تواند بستری فراهم کند تا فارغ از دیدگاه سیاسی، فضای گفتگو در جامعه شکل بگیرد و می توانید در این زمینه در کاهش تنش جامعه کمک کننده باشید.

شهردار تهران منشا خدمات ارزنده‌ای در شهر تهران بوده است

حجت الاسلام سیدمحمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در این نشست  خطاب به شهردار تهران گفت: آرزوی توفیق برای شما داریم، خوشبختانه منشا خدمات ارزنده ای در شهرداری تهران بوده اید، با وجود همه پیچیدگی ها در مدیریت شهری و نگاه خاصی که به شهرداری تهران وجود دارد، شهر تهران، شهر تمیزی است که تلاش و همت شما ستودنی است.

وی افزود: البته برخی حواشی هم در شهر وجود دارد که بهترین برخورد با این حواشی آموزش تجربه گذشتگان است، جامعه ما جامعه ای است که بسیار سریع نسبت به مسائل واکنش نشان می دهد، نمونه آن همین موضوعات اخیر است که برخی واکنش نشان دادند، به یقین شما نگاه خیرخواهانه دارید و شما به دنبال اجرای مبانی آرمانی خود هستید و در تلاشید تا در مسیر تحقق مبانی آرمانی تان قدم برداردید، اما بهتر است که از تجربیات، راهنمایی‌ها و مشاوره های دیگران هم بهره ببرید.

انتهای پیام/

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: 20865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =