نشست هم‌اندیشی شهردار تهران با  فعالان تولید دانش‌بنیان/ زاکانی: سایر شهرهای کشور از اقدام‌های تهران الگوبرداری می‌کنند

فعالان تولیدات دانش‌بنیان در نشستی صمیمی با علیرضا زاکانی طرح‌ها و برنامه‌های خود را پیرامون ارتقاء سطح زیست شهری ارایه کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، نشست هم اندیشی علیرضا زاکانی شهردار تهران با فعالان تولید دانش بنیان عصر امروز جمعه ۰۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در محل بوستان گفتگو برگزار شد.

شهردار تهران در این نشست صمیمانه در سخنانی با خطاب قرار دادن مدیران شرکت های دانش بنیان گفت: چه بخواهید و چه نخواهید شما و اقدام های شما افتخار است و اقدام های شما برای امروز و فردا به لطف خدا گشایش هایی ایجاد خواهد کرد.

زاکانی با اشاره به این موضوع که بیشترین سطح علم و دانش در تهران است، ادامه داد: تهران به غیر از پایتخت بودن، هویت ثانویه دیگری ندارد و از این رو یکی از هویت هایی که می تواند برای تهران ایجاد شود و شهر آن را داشته باشد، هویت فناورانه است که به لطف شما انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: شهرداری تهران ابتدا مفتخر است اراده خود را بر این قرار دهد که بتواند توسعه کار خود را از مسیر علم و دانش پیش ببرد و ما به عنوان خادم مردم می توانیم تسهیلاتی را برای شما ایجاد کنیم و در مقام تسهیل گری نیز می توانیم فهرستی از خدمات را برای شما در نظر بگیریم و در خدمت شما باشیم.

شهردار تهران تاکید کرد: در گام بعدی می توان فهرستی از اقدام ها در بعد همکاری دوجانبه داشته باشیم و نکته دیگر این است ما به عنوان متقاضی فهرست بلندی از نیازهای خود ارایه دهیم.

زاکانی با اشاره به مشکلات موجود در سد شرکت های دانش بنیان گفت: قواعد، چهارچوب ها و ریسک پذیری می تواند یک مانع مقابل مدیر در بخش شرکت دانش بنیان باشد اما آنچه که در مدیریت شهری تهران امروز حاکم شده اراده بر استفاده به بهترین نحوی از ظرفیت ها است.

وی با اشاره به راه اندازی سازمان فناوری های نوین در شهرداری  تهران ادامه داد: برای آنکه این اشتباه رخ ندهد که نگاه ها تمام به سمت دیجیتال و هوشمند سازی باشد بین فناوری های دیجیتال و غیر دیجیتال تقسیم بندی ایجاد کردیم و از چند ماه پیش برنامه ریزی برای راه اندازی سازمان فناوری های نوین را در دستور کار قرار دادیم تا از این طریق حوزه های متعدد در شهر و مدیریت شهری را از مسیر فناوری و دانش بنیانی پیش ببریم.

شهردار تهران تاکید کرد: توجه ما در سطوح مختلف بر این بود که چگونه می توانیم اقدام های خود را در حوزه ارایه خدمات و تسهیلات به شرکت های دانش بنیان پیش ببریم که در نگاه اول به عنوان خدمتگذار سعی کردیم لکه های در شهر تهران پیش بینی کنیم که بتوانیم خدماتی به شرکت های دانش بنیان ارایه کنیم که نمونه آن لکه گذاری در بوستان ولایت به مساحت ۱۵۰ هکتار است.

زاکانی با اشاره به دیدارهای خود با پیشبرد اهداف در حوزه فناوری گفت: در ادامه دیدارهایی با معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و وزیر علوم تحقیقات و فناوری داشتیم تا بتوانیم ظرفیت های خود را در اختیار دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان قرار دهیم.

وی ادامه داد: اقدام دیگر در حوزه ایجاد تسهیلات برای منابع مالی بود که از طریق صندوق پژوهش و فناوری اقدام شد.

شهردار تهران با تاکید بر زیرساخت های موجود در شهر تهران در بخش فناوری بیان کرد: سطح دیگر ارایه خدمت برای استفاده از زیر ساخت های شهر تهران به عنوان مثال فیبر نوری پایتخت است که تا به امروز مغفول مانده و قرار بر این شد زیر ساخت های شهری تجمیع شود و در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار بگیرد.

زاکانی گفت: اقدام هایی که در تهران انجام می شود به سرعت در شهرهای دیگر الگوبرداری می شود و این فرصتی است که اقدام های خوبی به عنوان الگو در شهر تهران داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بعد مشارکت و همکاری زمانی که صحبت از سازمان فناوری های نوین شد هدف بر شناخت نیازها بود.

شهردار تهران تاکید کرد: تهران امروز در آستانه بحران در حوزه آب است و بر اساس چشم انداز ۱۴۱۰ باید ۲۱۰ میلیون متر آب مورد نیاز را از بازگردانی آب تامین کنیم که با کار فناورانه و دانش بنیان خیلی زودتر از سال ۱۴۱۰ می‌توانم به این هدف برسیم.

زاکانی گفت: بین شهر، شهروند و شهرداری آنچه برای ما مهم است شهروند است که از سطح رفاه و آسایش بالایی برخوردار باشد و تمام اقدام های ما برای مردم است که شما مدیران شرکت های دانش بنیان می توانید در این زمینه نقش موثری داشته باشید.

وی ادامه داد: شهر تهران هزار و یک مسئله دارد که به کلاف سر در گمی تبدیل شده است که با مشارکت با دیگر دستگاه ها به دنبال باز کردن گره از مشکلات شهر هستیم و در بخش مشارکت ها در قالب سطوح نیازمندی می توانیم اقدام کنیم و سطح این نیازمندی ها در مدیریت شهری بسیار وسیع و گسترده است.

شهردار تهران با تاکید بر لزوم مشارکت برای حل معضلاتی از جمله ترافیک پایتخت بیان کرد: ما در مدیریت شهری پایتخت در بخش مشارکت و متقاضی دست خود را به سمت شما دراز می کنیم تا از فرصت ایجاد شده شرایط جدیدی برای پایتخت داشته باشیم.

زاکانی گفت: ما نیازهای متعددی در شهر داریم و جلسه اول نیاز بود ما اصل اراده خود را اذعان کنیم و برگزاری این جلسه برای این بود که ما به شما اعلام کنیم ما از سر نیاز و اعتقاد به دنبال این هستیم راه پیشرو برای حل مشکلات شهر تهران پیدا کنیم و این دست جلسات به شکل ماهانه دنبال و به شکل تخصصی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد امید و کارامدی بزرگ‌ترین مرگ بر دشمنان این مرز و بوم است و انشالله این مسیر برای تمام ما باز شود.

در این نشست صمیمانه فعالان تولید دانش بنیان درباره موضوعاتی از جمله چالش کمبود آب و تامین منابع مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز پایتخت، تامین منابع مالی برای شرکت های دانش بنیان از سوی مدیریت شهری، ارتقاء فرهنگ عمومی برای خرید کالای دانش بنیان و تشویق مدیران واحدهای تابعه شهرداری برای خرید های بار اول تولیدات دانش بنیان در حضور شهردار تهران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

حل مشکل ضمانت شرکت های دانش بنیان برای شرکت در مناقصات، کاهش مصرف سوخت با به کار گیری موتور سیکلت برقی، زیباسازی شهری با استفاده از رنگ های تولیدی از سوی شرکت های دانش بنیان با ویژگی های خاص، لزوم توجه به هوش مصنوعی در مدیریت، آمادگی طراحی سیستم تهویه تونل های شهری، ایجاد سایت پروازی برای تولید کنندگان پهپاد و توجه به حمل و نقل کالا و مرسوله از دیگر موضوعاتی بود که فعالان تولید دانش بنیان پیرامون آن با شهردار تهران صحبت کردند.

انتهای پیام/

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
کد خبر: 20868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =