آخوندی: بودجه خانه هنرمندان حذف نشده است/ نظارت شورا بر کمک به مراکز عین شفافیت است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: کمک به خانه هنرمندان در بودجه سال ۱۴۰۱ حذف نشده است.

به گزارش خبرنگار شهر، در روزهای اخیر ادعایی از سوی عضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر حذف بودجه خانه هنرمندان مطرح شد که حکایت از این داشت که شورای پنجم دغدغه دفاع و حمایت از استقلال انجمن‌های صنفی هنرمندان و افزایش بودجه این انجمن‌ها را داشته است؛ اما شورای ششم انجمن‌ها را مورد بی مهری قرار داده و بودجه مصوب دوره قبلی را نیز به آنها اختصاص نداده است. 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به این ادعا در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، گفت: ماده ۵۵ قانون شهرداری ها به حمایت از مجموعه های فرهنگی، هنری و ورزشی تأکید دارد و این کمک‌ها در حوزه‌های مختلف از سوی شهرداری تهران و بر اساس بودجه سالیانه انجام می‌شده است.
محمد آخوندی با بیان اینکه ایرادی در این زمینه وجود داشت و در مواردی سلیقه‌ای عمل می‌شد، خاطرنشان کرد: در مواردی به مجموعه‌هایی باید کمک می‌شد که این کمک صورت نمی‌گرفت. شهرداری در بودجه ۱۴۰۱ تصمیم گرفت به جای اینکه کدپروژه‌های متعددی بابت کمک به بخش‌های مختلف تعریف کند اعتبارات را در قالب چهار ردیف مشخص و تجمیع شده اختصاص دهد.
وی ادامه داد: شهرداری بودجه را در چهار ردیف شامل کمک به انجمن‌ها و اقلیت‌ها، کمک به مؤسسات، انجمن‌ها و خیریه‌ها، مراکز علمی و دانشگاهی، مراکز فرهنگی، هنری و سینمایی به شورا ارائه داد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: شورا برای نظم‌بخشی به بودجه، جلوگیری از سلیقه‌ای عمل کردن و نظارت‌پذیر کردن این کمک‌ها در بند هشتم تبصره ۲۱ بودجه ۱۴۰۱ تکلیفی را برای شهرداری مشخص کرد که دستورالعمل نحوه اجرا و چگونگی اختصاص این کمک‌ها را برای تصویب در کمیسیون برنامه و بودجه به شورا ارائه دهد.
آخوندی در ادامه یادآور شد: قرار بر این شد که پس از تعیین این دستورالعمل و تصویب آن کمک‌ها اختصاص یابد و هیچ کمکی به این مراکز و موسسات حذف نشده است. در گذشته به نام و تک به تک بود و حالا در قالب چهار ردیف مشخص و تجمیع شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پس از تحویل و تصویب دستورالعمل، کمک‌ها در طول سال به مراکز همچون سال‌های قبل انجام خواهد شد، گفت: حسن این تغییرات این است که هم از سلیقه‌ای عمل کردن جلوگیری خواهد شد، هم کمک‌ها هدفمند و نظام‌مند خواهد بود و هم خاصیت نظارت‌پذیری از سوی شورا را خواهد داشت.
وی تأکید کرد: این نکته که در فضای مجازی مبنی بر حذف کمک‌ها به خانه هنرمندان در بودجه مطرح شده است، به هیچ عنوان درست نیست.
آخوندی در خصوص دیگر موضوع مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر از بین رفتن شفافیت در کمک‌ها به مراکز اظهار کرد: نظارت‌ کردن شورا بر این اقدام عین شفافیت است.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص به خبرنگار شهر گفت: در بودجه‌ای که در طول سال در شهرداری برای کمک به مراکز در نظر گرفته شده، مجموعه‌هایی همچون خانه هنرمندان در اولویت قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام/

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 20881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =