آرامش کرونا در تهران/لزوم ارتقاء سامانه سنجش سلامت دانش آموزان

استاندار تهران بر لزوم تزریق دُز سوم واکسن کرونا در سطح استان تهران تأکید کرد و افزود: رسانه‌ها باید در زمینه فرهنگ سازی و ترغیب شهروندان برای تزریق دُز سوم اقدام کنند.

به گزارش شهر، محسن منصوری استاندار تهران در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس گفت: باید از حضور حماسی و افتخارآفرین مردم تهران در روز قدس قدردانی کنم. پس از دو سال وقفه به دلیل کرونا در برگزاری راهپیمایی روز قدس دیروز حماسه دیگری رقم خورد که امیدواریم ریشه اسرائیل غاصب در منطقه بخشکد و شاهد آزادی و پیروزی مردم فلسطین باشیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش همه دستگاه‌های مرتبط در حوزه مقابله با کرونا گفت: به لطف خدا کشور و استان تهران آرامش خوبی را در موضوع کرونا تجربه می‌کند که این موضوع را باید قدر بدانیم و البته تشدید مراقبت ها را در دستور کار خود قرار دهیم. رفتارهای مدیریتی ما بعضا تکرار می شود به شکلی که در هنگام افزایش شیوع کرونا و پیک شیوع موضوع را جدی تر می گیریم و وقتی شاهد کاهش آمارها هستیم کار را رها می کنیم. ما در گذشته نیز تجربه ۳۰ فوتی را داشتیم که دوباره پس از مدتی فوتی های روزانه به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرد.

منصوری ادامه داد: بیماری کرونا قابل پیش بینی نیست و نمی‌دانیم که در آینده چه پیش خواهد آمد لذا باید مراقبت کنیم و با پیگیری روند مقابله که امروز باعث شده آمارها به زیر ۲۰ نفر فوتی در روز برسد، ادامه داشته باشد و به فضل خدا تعداد فوتی‌ها به صفر برسد و ریشه کن شدن این بیماری منحوس را اعلام کنیم. بر همین اساس همه دستگاه‌ها باید با جدیت پیگیر موضوع باشند.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر پیگیری تزریق دُز سوم واکسن و اهمیت آن افزود: باید نسبت به تکمیل تزریق دُز سوم با جدیت عمل کنیم تا همان گونه که تزریق دُز اول و دوم انجام شد، دُز سوم که در حال حاضر با نسبت بسیار پایین تری تزریق شده است پیگیری شود. این کار باید از طریق رسانه ها فرهنگ سازی شود. براساس گزارش ها تزریق دُز سوم واکسن ایمنی را تا حدود ۷۵ درصد افزایش می دهد؛ لذا باید جدی گرفته شود.

منصوری ادامه داد: در خصوص شهرستان پاکدشت به عنوان تنها شهرستانی که آمار مراجعین سرپایی در آن افزایش پیدا کرده است و این افزایش معنادار است و موجب ایجاد نگرانی می شود باید فرماندار و مسئولین مرتبط با حوزه کرونا بررسی کنند و علت این موضوع را پیدا کنند.

وی تأکید کرد: موضوع فاصله گذاری مدارس نیز روشن است. نمی‌توانیم و نباید مدارس را تعطیل کنیم. واقعیت کلاس‌های ما نیز مشخص است. با همین ساختار موجود حتی الامکان باید رعایت پروتکل های بهداشتی محقق شود. بی تردید دوگانه رعایت و تعطیلی مدارس گذاره ای غلط است و در شرایط فعلی هر چه می توانیم باید رعایت ها را جدی تر بگیریم.

منصوری تأکید کرد: سرویس های مدارس نیز از اهمیت بسزایی برخوردار هستند چرا که چند دانش آموز با یک راننده در فضای ماشین قرار می گیرند لذا باید این موضوع به سرویس مدارس توسط مدیران مدارس تذکر داده شود تا مراعات کنند. اگر راننده ای رعایت نمی کند مدارس باید نسبت به تغییر آن اقدام کنند.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم ورود اطلاعات مدارس به سامانه سنجش سلامت دانش آموزان تأکید کرد و افزود: استانی همانند تهران با حدود ۸۰۰۰ مدرسه قطعا برای ورود به اطلاعات نیازمند سامانه است. این زیرساخت ها برای کرونا و پس از آن نیاز است. بی تردید کرونا علیرغم مشقات و آسیب هایی که به همراه داشت برکاتی همچون پیشرفت در حوزه دولت الکترونیک و ارتقای سطح خدمات در حوزه نرم افزاری و فناورانه را نیز به همراه داشته است. مبنای طراحی و اجرای سامانه ها نیز همین موضوع است.

وی ادامه داد: اگر سامانه کارآمدی نداشته باشیم قطعا مورد بهره برداری قرار نمی گیرد. لذا دانشگاه های علوم پزشکی باید نسبت به ارتقای سامانه سنجش سلامت دانش آموزان اقدام کند و آموزش و پرورش نیز ورود اطلاعات مدارس را جدی بگیرد. بر همین اساس باید به مدیران مدارس اطلاع رسانی شود و ورود اطلاعات آن ها به سامانه نیز پیگیری شود.

منصوری تأکید کرد: در سطح استان تهران اگر دانشگاه های علوم پزشکی پروتکل و دستورالعملی را پس از جمع بندی به نتیجه برسند و به مدارس ابلاغ کنند باید اجرایی شود. این طور نیست که تنها به ابلاغیه های وزارتخانه توجه شود. اگر در دانشگاه های علوم پزشکی به دستورالعمل جدیدی برسند و در کمیسیون تخصصی در ستاد استانی مقابله با کرونا به تصویب برسد حتما باید اجرایی شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 20913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =