پارک‌های پایتخت تفکیک جنسیتی نمی‌شوند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه پیش از این نیز مناسب‌سازی فضاها در بوستان‌ها توسط شهرداری انجام شده بود، تفکیک جنسیتی در پارک‌های پایتخت را تکذیب کرد.

نرگس معدنی پور در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به حواشی ایجاد شده برای طرح بوستان‌های مادر و کودک اظهار کرد: اطلاع‌رسانی نادرست یکی از مهمترین علل به وجود آورنده حواشی برای طرح مناسب‌سازی بوستان‌ها برای مادران و کودکان است. همین عامل باعث شد تا اطلاعات ناکافی در اختیار شهروندان قرار گیرد و نگرانی‌هایی در شهر ایجاد شود.
وی با تکذیب ایجاد تفکیک جنسیتی در پارک‌ها و بوستان‌ها گفت: طرح مناسب‌سازی فضا در بوستان‌ها پیش از این نیز توسط شهرداری اجرایی شده بود و هم اکنون مدیریت شهری در حال توسعه آن است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر از سوی شهروندان این توقع وجود دارد که شهرداری هم درخصوص بوستان‌های بانوان و خانواده و هم در مناسب‌سازی بوستان‌های عمومی برای بانوان و کودکان تلاش مضاعفی داشته باشد.
وی همچنین تصریح کرد: در این میان شورای شهر نیز باید با توجه به اینکه یک مطالبه عمومی در این زمینه وجود دارد پیگیری‌های لازم را به انجام برساند.
معدنی‌پور با اشاره به کمبود فضای کافی و استاندارد برای توسعه بوستان‌های اختصاصی برای مادران، کودکان و خانواده‌ها در شهر تهران یادآور شد: با توجه به این موضوع مهم، یکی از راهکارهای عملی برای  این منظور، مناسب‌سازی بخشی از فضاهای موجود برای مادران، کودکان و خانواده‌هاست.
وی افزود: برای اجرای مناسب این طرح، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر این موضوع تاکید دارد که باید این طرح به صورت آزمایشی اجرا و در صورتی که رضایت‌مندی شهروندان را به همراه داشت در بخش دیگری از پارک‌های شهر به مرحله اجرا گذاشته شود. 
معدنی پور در پایان تاکید کرد که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر اجرای این طرح نظارت خواهد داشت و گزارش‌ها و بازخوردها در این زمینه را بررسی می کند.
انتهای پیام/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 20941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =