راه‌اندازی سیستم حمل و نقل هوشمند در منطقه ۶

در راستای هوشمندسازی حمل و نقل، فازبندی و زمان بندی تقاطعات هوشمند و تسهیل در تخیله بار ترافیکی معابر شریانی اصلی منطقه ۶، طرح «موج سبز» در محور خیابان های آزادی و انقلاب اجرا شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، مهدی گلشنی مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق به همراه معاونین و کارشناسان آن اداره کل به منظور بررسی وکنترل وضعیت ترافیکی  هوشمند و زیر ساخت های حوزه حمل و نقل عمومی منطقه از سطح معابر و خیابان های قلب پایتخت بازدید کرد.

بر اساس این گزارش ، در راستای هوشمند سازی حمل و نقل عمومی که بصورت پایلوت در منطقه ۶ کلید خورده است ، محور های طالقانی ، مطهری ، بهشتی ، آزادی و انقلاب به سیستم «موج سبز» مجهز شده است و این بدان معنی است که چنانچه در یک مسیر که دارای چندین تقاطع است ، چراغی سبز باشد در ادامه مسیر بصورت هوشمند مابقی چراغ ها سبز خواهد بود تا در جهت تسریع و تسهیل بار ترافیکی و آرام سازی جریان ترافیک اقدام شود.

علاوه بر اجرای طرح «موج سبز» در معابر اصلی ، در جهت اجرای مدیریت هوشمند ترافیک بزرگراهی ، در بزرگراه های شهید سلیمانی ، شهید حکیم و شهید مدرس نسبت به اجرای مدیریت هوشمند سرعت مجاز با بهره برداری از تابلوهای«VSL» و همچنین تابلو های پیام متغیر« VSM» اقدام شد.

در این بازدید چند ساعته پروژه های شاخص اصلاح هندسی و ایمن سازی و بهسازی زیرساختهای ترافیکی منطقه، همانند اصلاح هندسی تقاطع خیابانهای شیخ بهایی و ایرانشناسی، ساماندهی دسترسی به جایگاه سوخت CNG  و ...از جمله مهمترین نقاطی بود که مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در ادامه این بازدید، علاوه بر کنترل رفع نقاط حادثه خیز و گره های ترافیکی موجو در سطح معابر ، نسبت به بازدید میدانی و کنترل وضعیت ساماندهی ترافیکی معابر پیرامون بیمارستان امام خمینی (ره) و بازگشایی مجموعه هزار تخت خوابی مهدی کلینیک در بیمارستان امام مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و تصمیمات لازم در جهت اجرایی کردن موارد اتخاذ شد.

گفتنی است؛ پس از اتمام بازدید به منظور بررسی دقیق تر مشاهدات، جلسه ای مشترک با حضور شهردار منطقه برگزار شد.

در این جلسه مسعود رنجبریان شهردار منطقه ۶ ضمن تشکر از توجه اداره کل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران به منطقه ۶، بر اجرای مصوبات جلسه ، تسریع در انجام تشریفات قانونی در جهت عقد قرارداد با پیمانکاران مربوطه برای اجرای سریع برنامه های عملیاتی سال ۱۴۰۱ تاکید کرد.

از جمله مصوبات این جلسه می توان به ساماندهی معابر، تعریف پروژه های شاخص سال ۱۴۰۱ و تصمیم گیری درخصوص اعتبارات مورد نیاز برای ساماندهی حمل و نقل  عمومی منطقه ۶ اشاره کرد.

انتهای پیام 

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 20982

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =