تشکیل کمیته مطالبات کارگران در منطقه ۸/ابلاغ دستور شهردار تهران برای واریز جریمه پیمانکاران به حساب کارگران

شهردار منطقه ۸ از تشکیل کمیته ای در این منطقه برای بررسی دقیق مطالبات کارگران شاغل و جلوگیری از تضییع حق و حقوق آنها خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸، فاطمه تنهایی شهردار این منطقه دوشنبه -۱۲ اردیبهشت- باحضور در جمع کارگران ضمن تبریک عید سعید فطر ابراز امیدواری کرد که همگی ما توانسته باشیم از برکات ماه مبارک رمضان کمال بهره را برده باشیم.

تنهایی همچنین روز کارگر را به جمع حاضر تبریک گفت و افزود: امیدوارم سایه شما بر سر خانواده هایتان مستدام باشد. خداوند به ما توفیق خدمت به عزیزانی چون شما را داده است به همین خاطر هم من از شورای معاونین خواستم که همگی در این مراسم حضور یابند و ادای احترام به کارگران داشته باشند.

او با بیان اینکه وضعیت حال و آینده کاری کارگران دغدغه ماست، افزود: امیدواریم بتوانیم مشکلاتی که در گذشته در حوزه حق و حقوق وجود داشته را هم ساماندهی کنیم. چون من معتقدم اگر حق کارگران به درستی پرداخت نشود و کارگری از ما نارضایتی داشته باشد برکت از کار ما می رود.

او در پاسخ به کارگری که از پرداخت نشدن ۱۰ سال حق بیمه خود گلایه داشت نیز گفت: حق شما مانند دین شرعی بر گردن ماست و از آنجایی که من معتقدم دنیا انعکاس رفتار ماست این نوید را می دهم که کمیته ای با حضور معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه تشکیل می شود و در این کمیته این مسائل  دقیق بررسی شود تا حقی از فردی ضایع نشود.

شهردار منطقه ۸ همچنین از نامه شهردار تهران مبنی بر افزایش حقوق کارگران در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس دستور شهردار تهران علاوه بر افزایش حقوق کارگران خدمات شهری و فضای سبز، از این به بعد جریمه های پیمانکاران نیز به حساب کارگران واریز می شود.

گفتنی است؛ در این مراسم از ۲۰ کارگر شهرداری منطقه ۸ به صورت نمادین قدردانی شد.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
کد خبر: 21037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =