شهرداری منطقه۱۳ از جابجایی درختان خجیر جلوگیری کرد

در پی انتشار خبری مبنی بر جابجایی درختان خجیر برای ساخت ایستگاه متروی پردیس، معاون شهرداری منطقه۱۳ ضمن تکذیب این خبر، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، احسان صفائی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: حفظ و توسعه فضای سبز یکی از رویکردهای اصلی این مجموعه بوده و در این زمینه اقدامات مختلفی انجام شده و از هیچ تلاشی برای حفظ و افزایش سرانه های فضای سبز فروگذار نشده است.

وی ادامه داد: ساخت ایستگاه مترو بر عهده شرکت عمران شهرهای جدید است و با وجود صدور مجوز کمیسیون ماده ۷ برای جابجایی درختان، شهرداری منطقه۱۳ نه تنها اقدامی در این خصوص انجام نداده بلکه از هر گونه فعالیت در این زمینه قاطعانه جلوگیری و مورد را به دستگاه های نظارتی گزارش کرده است. ضمن اینکه جابجایی درختان از سوی شهرداری مناطق صرفا با هماهنگی و کسب تکلیف از سازمان بوستان ها و فضای سبز انجام می شود.

صفائی گفت: ضمنا شهرداری منطقه ۱۳ در راستای حفظ درختان در موقعیت مذکور اقدام به اجرای پروژه آبرسانی و نگهداشت فضای سبز کرده است. علاوه بر این، هزینه نگهداری عرصه های جنگلی از جمله خجیر و سعید آباد توسط این منطقه پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: لذا ضمن تاکید مجدد بر حفظ محیط زیست، درختان و فضای سبز و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مرتبط با موضوع از جمله اداره کل منابع طبیعی و شرکت عمران شهرهای جدید، از هر گونه اقدام بدون مجوز، بطور جدی جلوگیری و متخلفان بدون هیچ گونه اغماضی به مراجع نظارتی و ذیصلاح معرفی می شوند.

انتهای پیام /

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
کد خبر: 21065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =