بررسی جزئیات قرارگاه جمعیت شهرداری تهران در شورای شهر/توانایی شهرداری در کمک به جوانی جمعیت

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران اعلام کرد که از مدیران شهرداری برای تشریح جزئیات قرارگاه جمعیت به کمیسیون فرهنگی دعوت خواهد شد.

به گزارش شهر، علیرضا نادعلی رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران درباره جزئیات فعالیت قرارگاه جمعیت در شهرداری تهران گفت: از متولیان این قرارگاه در شهرداری دعوت خواهیم کرد تا به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا بیایند و در مورد جزئیات این قرارگاه توضیح و گزارش دهند.

وی با بیان اینکه دقت داشته باشید که بحث پیر شدن جمعیت کشور از نظر کارشناسان و اهالی فن به گونه‌ای است که حتما باید اقداماتی عاجل در این خصوص انجام گیرد، اظهار کرد: حرکت به سمت افزایش جمعیت یکی از سیاست‌های رسمی و بالادستی کشور است که لازم است این سیاست در همه بخش‌های حاکمیت جریان پیدا کند و باید پیوست اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و .... آن تهیه شود.

نادعلی با بیان اینکه در  دولت جدید توجه به بحث جوانی جمعیت جدی گرفته شده و شهرداری تهران نیز که در پایتخت تاثیرگذار است می‌تواند در کنار دولت به این مسئله کمک کند، گفت: شهرداری تهران می‌تواند متناسب با امکانات و اختیارات خودش به بحث جوانی جمعیت کمک کند و در حوزه پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی به صورت ویژه کمک کننده باشد؛ همچنین می‌تواند با زیرساخت‌های خود در حوزه بهداشت و درمان، خدمات ویژه‌تری در اختیار خانواده‌های پر جمعیت قرار دهد و با فعالیت‌های موثر خود در حوزه آموزش شهروندی کمک بزرگی کند.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه ما در تدوین سیاست‌های بودجه سال جاری به مسئله خانواده محور بودن امکانات توجه کردیم، ادامه داد: شهرداری می‌تواند مشوق‌هایی را نیز در حوزه اختیارات و وظایف خود در نظر بگیرد، اما در حوزه پیوست‌های فرهنگی و تبلیغاتی نقش اثرگذارتری خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه در مسئله فرزندآوری مسائل اقتصادی مهم هستند اما در کشورمان و در برخی نقاط ماجرا جدی تر از مسائل اقتصادی است، گفت: ما خانواده‌های را داریم که از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی قرار دارند، اما متأسفانه تمایلی به ازدواج و یا فرزندآوری ندارند. این نشان می‌دهد بایستی درحوزه فرهنگی و آموزش شهروندی کارهای جدی تری صورت بگیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
کد خبر: 21079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =