بهره‌برداری از فاز نخست پایانه مترویی اکباتان پس از ۱۳ سال انتظار

پایانه متروی اکباتان که نخستین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور محسوب شده و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است، در آستانه افتتاح قرار گرفته است و تست گرم راه‌اندازی این پایانه، جمعه‌شب با موفقیت پشت‌سر گذاشته شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، پایانه اکباتان در غربی‌ترین نقطه خط ۴ مترو تهران و در محدوده شهرک اکباتان واقع شده است. فاز نخست این پایانه شامل طبقه منفی ۲ پس از انجام موفقیت‌آمیز تست گرم در شامگاه جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری شده است.

مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران در مورد دومین افتتاحیه این شرکت در سال جاری گفت: پس از بهره‌برداری از ورودی جنوبی ایستگاه یادگار امام‌(ره) در خط ۶، حالا نوبت به افتتاح فاز نخست پروژه احداث پایانه اکباتان رسیده است؛ این پایانه با ظرفیت پذیرش ۲۱ رام قطار، با زیربنای ۷۰ هزار مترمربع در ۲ طبقه طراحی شده که فاز اول آن در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه به اهم تاثیرات بهره‌برداری از پایانه اکباتان اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پارکینگ، امکان کاهش سرفاصله حرکت قطارها و افزایش ظرفیت مسافرگیری در خط ۴ فراهم خواهد شد.

درستی در پایان صحبت‌های خود گفت: باتوجه به ساخت پایانه اکباتان در محدوده مسکونی شهرک اکباتان، احداث آن به صورت زیرزمینی طراحی شد تا با حفظ ضوابط ایمنی، کمترین مزاحمت برای اهالی منطقه و کمترین آسیب برای منظر شهری را به دنبال داشته باشد. در واقع با توجه به زیرزمینی بودن سازه پایانه، سطح روی آن قابلیت ایجاد فضای سبز برای شهرک اکباتان را دارا است.

انتهای پیام

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 21095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =