لزوم رسیدگی به اضطراب اجتماعی در دوران پساکرونا

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، رسیدگی به اضطراب اجتماعی و وسواس به عنوان عوارض و آسیب‌های پساکرونا را از اولویت های برنامه های شهری عنوان کرد.

به گزارش شهر، سوده نجفی در مراسم افتتاحیه هفته سلامت که به میزبانی منطقه ۱۲ در پارک شهر برگزار شد، گفت: مهمترین اولویت‌های ما در حوزه سلامت مسائل مربوط به پساکرونا است.

نجفی اضطراب اجتماعی و وسواس را از عوارض و آسیب‌های پساکرونا برشمرد و افزود: رسیدگی به این موارد جزو اولویت‌ها در برنامه‌های شهری است ‌که باید به صورت تخصصی بررسی شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: در ایام کرونایی خانواده‌های داغدار محدودیت‌هایی داشتند که مهمترین آن محدودیت در فرآیند تدفین و فاصله گذاری فیزیکی بود که همین امر موجب شد زمینه بروز هیجانات منفی  ناشی از سوگ و همدردی فراهم نباشد ‌و افراد در فرآیند سوگ پیچیده یا ابراز نشده قرار بگیرند که این امر خود آسیب‌هایی را به همراه داشته است.

وی در پایان عنوان کرد: متاسفانه با توجه به آسیب های پساکرونا برای ایجاد امنیت اجتماعی، ‌سلامت شهری و حال خوب شهروندان، نه تنها سازمان شهرداری بلکه همه‌ی سازمان‌های وابسته به حوزه سلامت در سطح کشور باید برای رفع این معظل برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

انتهای پیام/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 21132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =