لزوم مدیریت بهینه با توجه به شرایط تنش آبی/ عدم تفکیک صحیح پسماند یک معضل قابل حل است

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نیاز است که در خصوص شرکت خاکریز آب با اهتمام شهرداری و سازمان‌های دولتی به ویژه در وزارت نیرو و وزارت کشور، ساختار موجود ضمن بهینه‌سازی و ارتقاء با رویکرد انتفاع عمومی به شرکت مادر تخصصی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار شهر، نرجس سلیمانی در شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت هفته سلامت اظهار کرد: شهر تهران سالانه به دلیل عدم وجود ساز و کار مشخص در زمینه سلامت، شاهد از دست رفتن جان شهروندان خویش است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آلودگی هوا موجب مرگ های روزانه می شود و هنوز راه حل مطمئن و امکان پذیر از دو بعد اقتصادی و عملیاتی برای آن به دست نیامده است و به شکل مسکن های عموما طبیعی به جنگ آن می رویم که باید سلامت در این بخش در اولویت آنی قرار بگیرد. 

وی همچنین تصریح کرد: سالانه شهروندان کوچک به ویژه در فصل تابستان به دلیل عدم تنظیم ساختار ممانعت کننده و حمایت کننده و غفلت و مسامحه مجموعه ها از خانواده گرفته تا سازمان های برنامه ریزی کننده اوقات فراغت و همچنین کلیه دست اندرکاران اداره شهر جان خود را از دست می دهند.

سلیمانی با اشاره به فروکش کردن کرونا و رفتن شرایط محیطی به سمت عادی سازی اظهار کرد: نیاز است در کلیه مناطق شهری در جهت فرهنگسازی توام با پاکسازی و نحوه تعامل سالم با محیط برای کودکان به ویژه ساکنین حاشیه مسیل های فصلی و جویبارهای خطرساز شکل بگیرد. آب نماها و حوض های سطح شهر باید از جهت عوامل خطرساز طبیعی و مصنوعی پاکسازی شوند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه با توجه به شرایط تنش آبی نیازمند مدیریت بهینه آبی هستیم، خاطرنشان کرد: نیاز است که در خصوص شرکت خاکریز آب با اهتمام شهرداری و سازمان های دولتی به ویژه در وزارت نیرو و وزارت کشور، ساختار موجود ضمن بهینه سازی و ارتقاء با رویکرد انتفاع عمومی به شرکت مادر تخصصی تبدیل شده و یا سازمان مشترک در این زمینه مسئول شود.

وی اضافه کرد: لایحه تعیین تکلیف روان آب و آبهای سطحی جایگاه مناسبی برای بیان چنین مسائل مهم و به زمین مانده شهر تهران به شمار می رود؛ برای مثال بر اساس داده های نامتعارف، هدررفت ۲۵ تا ۴۰ درصد از آب های آشامیدنی شهر تهران در مسیر انتقال برای بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت بیش از کل مصرف آب در برخی کشورهای جهان است.

سلیمانی با بیان اینکه عدم تفکیک صحیح پسماند یک معضل قابل حل و دارای راهکار است، اظهار کرد: از بعد سلامت نحوه انتقال پسماند کانون اختلال در مدیریت شهری است. استفاده از توان سازمان های مردم نهاد محلی در نواحی و مناطق می تواند راهکار معقولی برای بازیابی چهره شاداب تهران بوده و نقش موثری را ایفا کند. 

انتهای پیام/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 21148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =