ایجاد دسترسی مترو برای ترمینال شرق/ پیگیری برای دریافت سند زمین ترمینال شرق ادامه دارد

شهردار منطقه ۱۳ تهران درباره ترمینال شرق گفت:وظیفه شهرداری منطقه ۱۳ در خصوص ترمینال جدید، ایجاد دسترسی مترو است که هزینه احداث آن هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار شهر، محمدهادی علی احمدی در شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص وضعیت ترمینال جدید شرق اظهار کرد: وظیفه شهرداری منطقه ۱۳ در خصوص ترمینال جدید، ایجاد دسترسی مترو است که هزینه احداث آن هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که پیش بینی و طراحی ها به عنوان ایستگاه پایانه شرق و همچنین ایستگاه ابتدای خط مترو تهران-پردیس انجام شده است.

وی ادامه داد: این ایستگاه یکی از ایستگاه های مهم آن منطقه خواهد بود که شهروندان از آن استفاده خواهند کرد. در زمینه ایجاد مسیر ویژه اتوبوس‌های تندرو و تاکسی در ترمینال شرق مسئله ای وجود ندارد و خط ویژه تندرو موجود در خیابان دماوند از سه راه تهرانپارس تا پایانه شرق هدایت خواهد شد و پایانه تاکسی شهید کلاهدوز نیز در خدمت شهروندان خواهد بود.

علی احمدی با بیان اینکه یکی از دلایل وقفه چهار ساله در ترمینال شرق این است که زمین پایانه فعلی شرق متعلق به بنیاد ۱۵ خرداد است، یادآور شد: البته هنوز سند دریافت نکرده اند و در محاکم حقوقی پیگیری برای سند انجام شده است. با توجه به اینکه ۸۰ درصد پهنه این فضا از نوع s۲۲۲ که نیازمند طرح موضوعی کمیسیون ماده پنج و ۲۰ درصد پهنه G  به عنوان فضای سبز است، برای هر اقدامی که قرار است صورت بگیرد باید به شهرداری مراجعه شود و در واقع شهرداری در این طرح شریک است. بنابراین نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دسترسی ها در این زمینه قابل تأمین است، خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ طرح در بوستان سرخه حصار در مرکز سرمایه گذاری شهرداری تهران در حال مطالعه است که پس از آن مناقصه بزرگی برگزار و سه هزار میلیارد تومان طرح گردشگری در این منطقه اجرا خواهد شد. ترمینال شرق، ایستگاه مترو تهران-پردیس و طرح های بوستان سرخه حصار شرق تهران را متحول و فضای متفاوتی را ایجاد خواهد کرد.  

علی احمدی همچنین تصریح کرد: برآورد اصلی طرح ۱۸۰ میلیارد تومان است و شهردار تهران تدابیری اندیشیده که چون پول نقد نیاز است، تامین شود. همه در شهرداری هم راستا شده اند و به نظر می رسد تا پایان امسال طرح به نتیجه برسد. چون بیشتر اقدامات، خرید است که زمان بر نخواهد بود.

انتهای پیام/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 21172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =