مشکل اصلی در ترمینال جدید شرق، تامین نقدینگی است/ رفع مشکل حقوقی بین پیمانکار و کارفرما

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری در خصوص ترمینال جدید شرق گفت: مسئله ما تامین نقدینگی است و در شرق تهران محدوده گردشگری، تجاری و اقتصادی که در غرب شاهد هستیم، وجود ندارد و یک خلأ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این بخش دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی وحدت کار در شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در خصوص ترمینال جدید شرق گره حقوقی است که پنج سال پیش رخ داد، اظهار کرد: مشکل حقوقی بین پیمانکار و کارفرما که سازمان عمرانی شهرداری تهران بود اتفاق افتاد. جلساتی را در مدت اخیر با پیمانکار و معاونت ها داشتیم و خوشبختانه مشکل رو به حل است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری با بیان اینکه مسئله ما تامین نقدینگی است، یادآور شد: مجموعه فراتر از یک پایانه است. در شرق تهران محدوده گردشگری، تجاری و اقتصادی را که در غرب شاهد هستیم، نداریم و یک خلأ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این بخش دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه هزار میلیارد تومان در ترمینال شرق هزینه شده است، تصریح کرد: علاوه بر این وجود جنگل سرخه حصار به عنوان جاذبه گردشگری و اقتصادی، محدوده های اقتصادی در حوزه باغداری، شهرک های صنعتی دماوند و پیرامون آن، ترمینال جدید را دارای پتانسیلی می کند که اقدامات ویژه ای در حوزه مدیریت شهری برای مردم شرق تهران رقم بخورد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه درخواست ما از شهرداری منطقه ۱۳ و سازمان پایانه ها این است که پیگیری جدی در این زمینه داشته باشند، گفت: این بلیه ای بود که در دوره شورای پنجم دامن شهرداری را گرفت. پروژه های زیادی به مرحله افتتاح رسیدند و رها شدند و باید اعتبارات زیادی را از جیب مردم هزینه کنیم تا افتتاح شوند. در ایوان ری نیز همه چیز برای افتتاح آماده شده که سالها متروک شده و باید هزینه های زیادی برای نگهداشت و افتتاح آن صورت بگیرد.

سروری تأکید کرد: شهرداری تهران باید اهتمام ویژه ای در خصوص پروژه های در آستانه افتتاح داشته باشد. طرح هایی که در صورت راه اندازی می توانند درآمدزایی داشته باشند هزینه زایی می کنند و چرا باید به این شکل باشند؟

وی در ادامه یادآور شد: تقاضا داریم که روند پیشرفت پروژه توسط آقای پیرهادی بررسی شده و در جلسات گزارشات مستمر ارائه شود تا همکاری شهرداری و شورا منجر به افتتاح هرچه سریعتر این پروژه شود.

انتهای پیام/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 21173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =