افزایش ۱۸۰ درصدی عوارض ساختمان در اواخر شورای پنجم/ مدیریت شهری قبل تمهیداتی اندیشید تا عوارض سال گذشته را خودشان دریافت کنند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: ۱۸۰ درصد عوارض در شورای قبلی و در سال قبل افزایش یافت تا در چند ماه باقی مانده فعالیت خودشان، مبالغ را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، حمیدرضا صارمی در شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی دو فوریت طرح اعطای مهلت زمان پرداخت فرم های اعلام عوارض ساختمانی صادره در اسفندماه سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه در کمیسیون شهرسازی در خصوص طراحان این فوریت صحبت شده است، گفت: ۱۸۰ درصد عوارض در شورای قبلی و در سال قبل افزایش یافت تا در چند ماه باقی مانده فعالیت خودشان، مبالغ را دریافت کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: این اقدام با هماهنگی استانداری از یکم تیرماه اجرایی شد که در سالهای قبل این روند وجود نداشت و یک بازه خاص زمانی در نظر گرفته می شد که فیش ها پرداخت شود.

وی با بیان اینکه شورا هیچ گاه در این زمینه ورود نکرده بود، اظهار کرد: چهار هزار و ۳۹۳ مورد فیش صادر شده و دو هزار و ۳۹۴ در زمینه صدور پروانه بوده که ۳۰ درصد آن پرداخته شده است.

صارمی ادامه داد: ما تنها نهادی هستیم که مسئولیت درآمد و هزینه را بر عهده داریم. اگر بدانند شورا ورود کرده هیچ کس از سال آینده در بهمن و اسفند فیش را پرداخت نخواهد کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: هر تصمیمی که شورا بگیرد ما تبعیت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 21282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =