هزار دستگاه اتوبوس به اتوبوسرانی افزوده می شود

شهر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد تا پایان سال یک هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی کشور افزوده شود.

به گزارش شهر، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سه شنبه -۱۷ تیر-در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز شورا دو مصوبه داشت . یکی از مصوبات مربوط به مجمع اتوبوسرانی و دیگری لایحه دو فوریتی که بر اساس آن لایحه بتوانیم در سال ۹۹ از اوراق مشارکتی و مابقی امکانات موجود  ۱۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت های خودروسازی داشته باشیم. 

مناف هاشمی با اشاره به اینکه شهرداری قصد دارد هزار دستگاه اتوبوس را بازسازی کند گفت: ۲۳۰ دستگاه با ایران خوردو قرارداد خرید بستیم و امیدواریم تا پایان سال به اتوبوسرانی هزار دستگاه افزوده شود اما کار سختی است چون کارخانه های خودروساز خط تولید متوقف شده دارند.

او درباره کمبود واگن تهران گفت: در بحث واگن ۱۴۰۰ دستگاه کسری واگن داریم، در حال تنظیم قرارداد ۲۱۰ دستگاه با واگن سازی تهران  هستیم. حدود سه سال پیش یک قرارداد ۶۳۰  واگنی داشتیم که اخیرا بانک مرکزی با شرکت های مرتبط توافق کرده که منابع تامین آن از محل منابع دولت است اما نیاز ما با این تعداد تامین نمی شود چون قرارداد خارجی ۶۳۰ تایی حداقل یک سال طول می کشد وارد چرخه شود.

او درباره بازگشت طرح ترافیک گفت: این مورد بحث انضباطی دارد و کاهش تراکم خودرو و جمعیت در حوزه مرکزی تهران مطرح است  و یک سابقه طولانی در حوزه مدیریت شهری دارد.
موضوع آلودگی هواست و از همه مهم تر از سفرهای بیهوده است. ازادی طرح ترافیک باعث تجمع می شود که هم مشکل برای اتوبوس ها و خودروهای امدادی ایجاد می کند و باعث نشر بیماری است. البته در مورد طرح ترافیک ستاد ملی تصمیم می گیرد و هر تصمیمی که گرفته شود ما تابع هستیم.

او درباره نقش حمل و نقل و ترافیک در کرونا گفت: پیش بینی این بود که تا سقف ده درصد بار ترافیکی مترو بیشتر شود که بر اساس امار موجود در همان سطح است. از همه مهم تر نظم و انضباط در استفاده از ماسک بوده که در هفته های اخیر خیلی جدی تر شده است و امار خیلی خوبی است که بالای ۹۸ درصد مردم رعایت می کنند. فاصله اجتماعی به نیاز سفر در شهر تهران باز می گردد اما ما نمی توانیم مانع مردم شویم و می توانیم درخواست کنیم

او گفت: تهران نیازمند افزایش بیش از ۳ تا ۴ هزار دستگاه اتوبوس است که باید توسط دولت و شهرداری افزوده شود و در غیر این صورت مشکلات حل نمی شود.

۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 2129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =