اعلام آمادگی شهرداری برای خرید اتوبوس های بیشتر

شهردار تهران با اشاره به مذاکرات اخیر درباره خرید ۱۲۰ اتوبوس جدید از خودرو سازهای داخلی برای تجهیز و توسعه حمل و نقل عمومی نسبت به خرید تعداد بیشتری اتوبوس در صورت وجود، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در جمع خبرنگاران درباره لوایحی که امروز شهرداری به شورای شهر تقدیم کرده است، گفت: دیروز توافقی با خودروسازان داخلی و ایران خودرو انجام دادیم و تفاهمی برای خرید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۲۰ دستگاه مینی بوس داشتیم که از اختیارات شرکت واحد اتوبوسرانی و اختیارات شهردار بالاتر بود. امروز هم مجمع مترو را داشتیم که با دو فوریت از شورا درخواست کردیم که اختیارات شهرداری را افزایش دهد.
او ادامه داد: مورد دیگر طرح لایحه یک فوریتی طرح تفضیلی منطقه ۲۲ است که امیدواریم با رای مثبت شورای شهر ابلاغ می شود.
حناچی گفت: لازم است که هر چه سریعتر اتوبوس ها جایگزین شوند. خرید اتوبوس های جدید قدم اول بود و اگر باز هم اتوبوسی در دسترس باشد آماده مذاکره هستیم.
شهردار تهران درباه ساختمان های نا ایمن تهران گفت: بعد از پلاسکو ساختمان هایی که نا ایمن بودند را شناسایی کردیم ؛ حدود ۳۳ هزار بنای نا ایمن  شناسایی شده اند که به مرور به آنها ابلاغ می شود. البته خلاء قانونی داریم که اعلام، صرفا کافی نیست. دادستان محترم در این زمینه کاملا همراه است. از آن مهم تر داشتن نقشه های همه ساختمان هاست . ایده ما این است که وقتی آتش نشانی وارد یک پلاک می شود باید نقشه ان را داشته باشد.
حناچی درباره نزدیکی به سالگرد آتش سوزی حسن آباد و اقدامات انجام شده گفت: کار طراحی انجام شده است ، ساماندهی نما در حسن آباد با شهرداری است اما پشت ساختمان حسن آباد توسط بخش خصوصی ساخته می شود. مالک را تشویق می کنیم که اگر پروتکل های شهرداری را اجرا کند حمایت می کنیم.

۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 2134

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =