نصب ۵۰ دستگاه آسانسور در ایستگاه‌های افتتاح شده شبکه مترو تهران در سال جاری

یکی از اقدامات تکمیلی شبکه مترو تهران، نصب آسانسور برای آن دسته از ایستگاه‌هایی است که در سال‌های نه چندان دور گذشته افتتاح شده اند اما از این تجهیزات محروم هستند؛ البته در سال‌های اخیر تمام ایستگاه‌های احداث شده به آسانسور مجهز شده‌اند اما ایستگاه‌هایی هم هستند که در دهه های گذشته به روی مردم گشوده شده اند و اینک نیازمند اقدامات تکمیلی هستند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، رفع نواقص ایستگاه های در حال بهره‌برداری شبکه مترو تهران، یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شرکت مترو در سال جاری و همچنین سالهای پیش رو است. طبق برآوردهای صورت گرفته، ایستگاه های افتتاح شده در خطوط یک تا ۴ مترو تهران نیازمند بیش از ۲۰۰ دستگاه آسانسور است که برنامه ریزی برای تامین و نصب ۵۰ دستگاه آسانسور در این ایستگاه ها طی سال جاری صورت گرفته است.

در همین راستا، قرار است ایستگاه های آزادگان و شهید صیاد شیرازی که هر دو در خط ۳ قرار دارند، در ۳ ماهه نخست امسال صاحب آسانسور شوند؛ ایستگاه آزادگان در سال ۱۳۹۳ ساخته شده است و ایستگاه شهید صیاد شیرازی در سال ۱۳۹۵. ایستگاه های استاد معین، طالقانی و حبیب ا... در خط ۴ از جمله دیگر ایستگاه‌هایی هستند که برای تسهیل رفت و آمد افراد کم توان جسمی و حرکتی و سالمندان به زودی صاحب آسانسور خواهند شد.

این روند در مورد سایر ایستگاه‌ها نیز ادامه خواهد داشت و با نصب آسانسور و اخذ تاییدیه لازم از موسسه استاندارد، یکی از نواقص پردرخواست ایستگاه های افتتاح شده قبلی به مرور زمان برطرف خواهد شد.

انتهای پیام 

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 21342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =