انجام بیش از ۷۳ هزار مترمربع روکش مکانیزه آسفالت در منطقه ۱۰

شهردار منطقه ۱۰ در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه فنی و عمرانی، از بازپیرایی بیش از ۱۵ هزار مترطول انهار خبر داد و تاکید کرد: بیش از ۲۳۲۰ متر پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی معابر در سال ۱۴۰۰ انجام شده است. 

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، رضا شرفی درباره عملکرد شهرداری منطقه در حوزه فنی و عمرانی گفت: یکی از رویکردهای اصلی مدیریت شهری در دوره کنونی، فارغ از افزایش سطح نگهداشت شهر، انجام اقدامات فنی و عمرانی برای بازپیرایی، بهسازی، ترمیم و مرمت ابنیه، معابر و... در سطح شهر برای افزایش رضایتمندی شهروندان است. 

وی ارتقای کیفیت آسفالت معابر اصلی و فرعی را یکی از عوامل بهبود زیرساخت‌های معابر شهری دانست و اظهار داشت: طی بازدیدهای میدانی و کارشناسی انجام‌شده، تراش و روکش مکانیزه آسفالت به میزان بیش از ۹۵۰۰ تن به مساحت بیش از ۷۳ هزار مترمربع انجام شده است که از این میزان، ناحیه یک با بیش از ۳۶ هزار مترمربع و حدود پنج هزار تن آسفالت در رتبه نخست قرار دارد. 

به گفته شهردار منطقه ۱۰، پس از احصا و شناسایی در پیمایش‌های مستمر، عملیات ترمیم و روکش آسفالت در نقاط مورد نیاز اجرا خواهد شد تا فضای شهری مطلوبی برای شهروندان به وجود آید. 

شرفی یکی از اقدامات شاخص منطقه ۱۰ در سال ۱۴۰۰ را در حوزه تبدیل مقطع و بازپیرایی انهار در سطح منطقه به ویژه در محله تیموری – سلیمانی در قالب پروژه‌های کوچک مقیاس برشمرد و تصریح کرد: بیش از ۱۵ هزار مترطول در سال ۱۴۰۰ در نواحی سه گانه توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه مورد بازپیرایی قرار گرفت. 

وی درباره بازپیرایی انهار محله تیموری – سلیمانی خاطرنشان کرد: این پروژه در دو فاز با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال صورت پذیرفت که طی آن، ۹ کیلومتر نهر جدید و روکش آسفالت انجام شد. 

شهردار منطقه اصلاح هندسی تقاطع خیابان امام خمینی و خیابان رودکی و تخریب ملک مزاحم آن را یکی دیگر از اقدامات شاخص در جهت تسهیل در رفت و آمد و روان‌سازی معابر دانست. 

شرفی با بیان اینکه بازپیرایی و مناسب‌سازی بوستان‌ها و معابر به ویژه برای استفاده از سوی معلولان و توان‌یابان یکی از رویکردهای اصلی منطقه ۱۰ در این دوره از مدیریت شهری است، ابراز داشت: بوستان‌های آیینه، زنجان، شهیدان باقری زند و اعتماد در این دوره مورد بازپیرایی و مناسب‌سازی قرار گرفتند که عملیات عمرانی برخی از آنها به پایان رسیده و برخی دیگر هم ادامه دارد که به زودی به پایان خواهد رسید. 

وی ادامه داد: بیش از ۲۳۲۰ مترو پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی معابر در سال ۱۴۰۰ به ویژه در خیابان‌های آزادی، قزوین، امام خمینی، آذربایجان، مالک اشتر، شهید سبحانی و بزرگراه شهید نواب صفوی و... انجام شده است که در این چارچوب، پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی سایر معابر نیز ادامه دارد. 

شهردار منطقه تغییر کاربری بخشی از درمانگاه شهرداری منطقه ۱۰ در خیابان قزوین به رادیولوژی و سونوگرافی، مرمت سرویس‌های بهداشتی در بوستان‌های شهید حیدریان، آیینه و شهیدان باقری زند و احداث چشمه‌های سرویس ویژه معلولان (مجموعا ۳۰ چشمه)، احداث منهول‌های بازدید مجازی (شبکه اصلی آب‌های سطحی منطقه (کانال فیروزآبادی))، مرمت و بازسازی سرویس‌های بهداشتی پایانه شمشمیری (هشت چشمه) و احداث و بهره‌برداری از درنگ‌گاه‌های شهید اعطایی، بریانک و زیر پل امام خمینی را از دیگر اقدامات فنی و عمرانی انجام شده در سال ۱۴۰۰ برشمرد. 

انتهای پیام

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 21355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =