امور کلانشهر تهران با اعتماد و مشارکت شهروندان سرعت می‌گیرد

در شورای کمیته علمی نخستین رویداد ایده پردازی تهران ۱۴۰۴، بر اتخاذ ساز و کاری برای عملیاتی کردن ایده های جشنواره ۱۴۰۴ تاکید شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳،   جلسه شورای کمیته علمی نخستین رویداد ایده پردازی مردمی تهران ۱۴۰۴ با حضور علیرضا نادعلی عضو شورای اسلامی شهر تهران، شهرابی مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، علی احمدی شهردار منطقه۱۳،   سرپرست معاونت مطالعات حمل ونقل ترافیک سازمان حمل و نقل ترافیک و جمعی از اساتید دانشگاه و نخبگان در سالن کنفرانس ساختمان ستادی منطقه برگزار شد.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه  امور کلانشهر تهران با اعتماد و مشارکت شهروندان سرعت می گیرد، افزود: مشارکت و نظارت شهروندان در پیشبرد امور شهر بسیار مهم است و برگزاری چنین رویداد ها و اتفاقاتی در این امر نقش مهمی داشته و بسیار اثر گذار است.   
او افزود: رویداد های مانند تهران ۱۴۰۴ به عنوان یک نماد و الگو می بایست با استفاده از روش های نو و خلاقانه توسعه یابد.
همچنین، امیر شهرابی مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تهران برگزاری جشنواره و رویداد ایده پردازی را ابتکاری جدید عنوان کرد و اظهار داشت: پیش از برگزاری جشنواره، جمع آوری ایده ها از  درون سازمان با ظرفیت کارکنان اتفاق می افتاد که‌ به‌ واسطه این رویداد، کلیه اقشار مردمی و شهروندان می توانند مشارکت داشته و در این اتفاق سهیم شوند.  
او با بیان این نکته که تنها کانال ارتباطی مردم با شهرداری تهران از طریق سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ است، افزود:   این جشنواره علاوه بر اینکه باعث مشارکت شهروندان در امور شهری می شود از یکسو  باعث ایجاد انگیزه در همکاران شده و از سوی دیگر کمک می کند تا شهروندان نظرات و ایده ها را از نگاهی متفاوت و جدید مطرح کنند.
او در پایان پیشنهاد داد:باید سازوکاری فراهم شود که ایده ها ضمانت اجرایی داشته و در صورت مناسب بودن به فرآیند تبدیل شده و در بخشنامه ها و دستورالعمل ها مد نظر قرار گیرند.
محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه۱۳ ضمن ارائه راهکارهایی برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره ابراز گفت: در حال حاضر بیش از ۵۳۰ پیشنهاد در این جشنواره جمع آوری شده که امیدورام تعداد این ایده ها در جشنواره های سال های آینده  افزایش چشمگیری یابد و  از این طریق بتوانیم مسائل و مشکلات شهر و شهروندان را برطرف کنیم.  
تعیین شاخص های ارزیابی، نحوه مشارکت فعالانه پرسنل،   مدیریت شهری و دانشگاهیان، ثبت رویداد با هماهنگی سازمان ملی بهره‌وری از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام 

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 21413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =