فعالیت دوباره پارکبان‌ها با مجوز پلیس| پاکبان‌های غیرقانونی جمع‌آوری می‌شوند

فعالیت پارکبان‌ها در برخی از نقاط تهران دوباره آغاز شده، آنطور که پلیس می‌گوید به شرکت‌های انتظام در بکارگیری پارکبان‌ها مجوز داده و هزینه پارک خودرو نیز از سوی این شرکت‌ها تعیین خواهد شد.

به گزارش شهر، مدتی است که پارکبان‌ها در برخی نقاط تهران، دوباره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در ازای پارک خودرو اقدام به دریافت مبالغی از رانندگان می‌کنند. پلیس می‌گوید فعالیت پارکبان‌هایی که تحت نظر شرکت‌های انتظام فعال هستند، ایرادی ندارد.

رحیمی؛ رئیس پلیس تهران بزرگ درباره قانونی بودن فعالیت پارکبان‌ها گفت: موضوعی تحت عنوان پارکبان مستقل وجود ندارد. فعالیت مستقل پارکبان‌ها غیرقانونی است اما این مجوز و اجازه به شرکت‌های انتظام داده شده تا در این بخش فعالیت کنند.

براساس گفته رحیمی؛ «فعالیت پارکبان‌ها در قالب و پوشش شرکت‌های انتظام مجاز است و همچنین خود شرکت‌های انتظام مبالغ را تعیین می‌کنند.»

رئیس پلیس تهران درباره نحوه شناسایی پارکبان قانونی از پارکبان غیرقانونی نیز گفت: اگر در مکانی نیاز به پارکبان باشد، باید این پارکبان از شرکت‌های انتظام درخواست داده شود؛ شرکت‌های انتظام نیز مکلف هستند از لباس‌هایی استفاده کنند که حاوی آرم و علائمی است، این موضوع از سوی پلیس به این شرکت‌ها ابلاغ شده و نام شرکت نیز باید روی لباس‌ها درج شود.

رحیمی یادآور شد: اگر فرد پارکبان شرایط مذکور را نداشت، شهروندان حتماً با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند. پلیس پارکبان‌های غیرقانونی را جمع‌آوری می‌کند.

منبع: تسنیم 
انتهای پیام/
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 21560

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =