مهمترین ثمره نشست با قضات دیوان عدالت، رویه‌سازی در صدور آراء است

رئیس مرکز حقوقی شهرداری تهران گفت: در فرآیند کار گروهی در شهرداری‌ها مسائل، چالش‌ها و سوالاتی مطرح می‌شود که اگر قضات دیوان این مسائل را بررسی کنند، چالش ها و مشکلات شهرداری کمتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، سعید کرمی در نوزدهمین نشست مشترک قضات دیوان عدالت اداری و مدیران حقوقی شهرداری‌های کلانشهرهای ایران اظهار کرد: در حوزه حقوقی در کلانشهرها و غیرکلانشهرها بخش عمده ای از پرونده‌ها در حوزه دیوان عدالت اداری است.

رئیس مرکز حقوقی شهرداری تهران افزود: در شهرداری تهران بیش از ۵۰ درصد پرونده های جاری مرتبط با حوزه های دیوان است و در دیوان عدالت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این نشست یکی از جلسات با اهمیتی است که دارای ثمره عملی است، یادآور شد: در فرآیند کار گروهی در شهرداری ها مسائل، چالش‌ها و سوالاتی مطرح می شود که اگر قضات دیوان این مسائل را بررسی کنند، چالش ها و مشکلات شهرداری کمتر خواهد شد. یکی از مهمترین ثمرات این نشست رویه سازی در صدور آراست.

کرمی با بیان اینکه ما با این دغدغه حقوقی مواجه هستیم که جنس و ماهیت بخشی از موضوعاتی که مطرح می‌شود، حقوق عمومی است، خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک دستگاه اجرایی به معنای عام تلقی می‌شویم، بنابراین ناگزیریم اصول شکلی را داشته باشیم و از طرفی نیازمندیم در تصمیمات و در بحث شکلی و پیش از انعقاد قرارداد حقوقی، چارچوب‌ها را در حین آغاز و اجرای امور رعایت کنیم.

رئیس مرکز حقوقی شهرداری تهران با بیان اینکه مراجعات به شهرداری از سوی شخص حقیقی است، تصریح کرد: خروجی اداری و غیراداری این مراجعات یک چالش است. روندی که داریم ناظر بر ابعاد خصوصی موضوعات است. بنابراین یکی از مسائل که قابلیت هم اندیشی دارد این است که جمع این دو بعد باید چگونه باشد و در انتظام‌بخشی منجر به رای، باید چگونه این دو چالش را جمع بندی کرد که خروجی موثری داشته باشد.

انتهای پیام/

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 21623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =