معابر پایتخت سالانه به یک‌ میلیون و ۶۰۰ هزار تن آسفالت نیاز دارند/تلاش برای ارتقای بازدهی و افزایش میزان تولید ماهیانه آسفالت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از تلاش برای افزایش میزان تولید ماهانه آسفالت به ۴۲۰۰ تن خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی که در حاشیه دومین نشست ارتباط مستقیم با شهروندان از طریق مرکز نظارت همگانی ۱۳۷ سخن می گفت، با بیان آنکه مرمت روکش آسفالت معابر یکی از مهمترین درخواست های شهروندان از معاونت فنی و عمرانی است، یادآور شد: معابر شهر تهران سالانه به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن آسفالت نیاز دارد و این در حالی است که ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن آسفالت در سال پخش و اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان تهرانی طی ۶ ماه نخست امسال شاهد بهبود قابل توجه وضعیت آسفالت معابر خواهند بود، از اقدام کم سابقه معاونت فنی و عمرانی در این زمینه خبر داد و گفت: طی ماه های اخیر ۳۵۰ کیلومتر از طول معابر پایتخت زیر روکش آسفالت شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه برای بهبود وضعیت آسفالت دو برنامه در دستور کار قرار گرفته است، ارتقای بازدهی و افزایش تولید ماهانه آسفالت از ۲۵۰۰ تن به ۴۲۰۰ تن را رئوس اصلی این دستور کار خواند و اضافه کرد: ایجاد کارخانه آسفالت در شرق تهران و اصلاح کارخانجات تولید آسفالت غرب تهران از دیگر اقدامات مدنظر در این زمینه است.

وی با بیان آنکه بخشی از تماس‌های دریافتی در جلسه ارتباط مستقیم با شهروندان مربوط به مشکلات پرسنلی بود، بر لزوم پیگیری این موارد تاکید کرد و گفت: برخی از موضوعات مطروحه از سوی شهروندان نیز در حوزه اختیارات حوزه فنی و عمرانی نبود و این به دلیل عدم آگاهی مناسب از شرح وظایف این معاونت است؛ شفاف سازی در این زمینه می‌تواند باعث بهتر شدن پاسخگویی به درخواست‌های مردمی شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تمام تماس‌های شهروندان در این جلسه طی حداقل زمان ممکن پیگیری و نتیجه پیام به شهروند اطلاع رسانی می‌شود، خاطرنشان ساخت: آن دسته از پیام‌هایی که امکان رسیدگی ظرف ۲۴ ساعت را داشته باشد با مراجعه حضوری و ارائه توضیحات لازم به شهروند پیگیری خواهد شد.

بر پایه گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، در جلسه ارتباط مستقیم معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با شهروندان تعداد ۳۲۹ تماس شهروندی برقرار شد که از مجموع این تماس‌ها ۱۲۹ تماس مربوط به حوزه معاونت فنی و عمرانی بود.

در یک دسته بندی موضوعی، بیشترین تماس‌های دریافتی مربوط به موضوعات آسفالت معابر و بزرگراه ها، شیب بندی جوی آب و رسیدگی به وضعیت پرسنل شهرداری تهران(ارتقا شغل، پست، گروه، افزایش حقوق و ...) بود. همچنین بر اساس گزارش اعلامی مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی، مهمترین موضوعات شکایتی حوزه فنی و عمرانی در سال ۱۴۰۰ مربوط به مشکلات ترافیکی پروژه‌ها، اصلاح هندسی و پیوستگی معابر بوده است. این گزارش می‌افزاید وضعیت کمی رسیدگی به پیام‌های معاونت فنی و عمرانی در سال ۱۴۰۰ با رشد ۹۴ درصدی همراه بوده و وضعیت کیفی این رسیدگی نیز ۸۸ درصد رشد داشته است.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 21653

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =