تکمیل تقاطع های غیرهمسطح شهر تهران مستلزم وحدت رویه حداکثری است

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تکمیل گردش های ترافیکی تقاطع های غیرهمسطح شهر تهران را نیازمند هماهنگی و وحدت رویه حداکثری دستگاه های مختلف مدیریت شهری پایتخت دانست.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران که در هفتمین جلسه هم اندیشی شهرداران مناطق ۲۲ گانه با محور موضوعات فنی و عمرانی سخن می گفت، رویکرد فعلی این معاونت را شامل پیگیری ۳ اولویت تکمیل پروژه ها، توسعه و هدایت، نظارت و کنترل پروژه‌ها خواند.

وی با بیان آنکه در بحث تکمیل پروژه‌ها، می‌توان با ایجاد گردش های ناقص ۹۸ تقاطع غیر همسطح به صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت و کاهش زمان جابجایی شهروندان دست یافت، یادآور شد: شرط اولیه نیل به این هدف مهم هماهنگی و وحدت رویه حداکثری میان مجموعه‌های مختلف شهرداری تهران از جمله مناطق است.

شعبانی با نام بردن از پروژه های احداث ۱۷۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی، بزرگراه شهید شوشتری و ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) به عنوان اولویت های توسعه ای، خاطرنشان ساخت: معاونت فنی ‌و عمرانی در حال انجام اقداماتی زیر ساختی برای انجام این پروژه ها است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه موضوع کنترل کیفیت به ویژه در پروژه‌های عمرانی با هر سطح و ابعادی بر کسی پوشیده نیست، از موضوع هدایت، نظارت و کنترل به عنوان حلقه گم شده ساخت و سازهای عمرانی یاد کرد.

وی با یادآوری اینکه ۸ ماه از دوره ششم مدیریت شهری پایتخت سپری شده است، گفت: باید با تدابیر معاونت هماهنگی و امور مناطق به یک وحدت رویه مناسب میان مجموعه فنی و عمرانی و مناطق دست یابیم تا به این ترتیب امور مربوط به پیشبرد پروژه ها را تا حد امکان تسهیل کنیم.

شعبانی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه مدیریت و مسئولیت امور شهری در سطح منطقه بر عهده شهردار آن منطقه است، گفت: باید در نظر داشته باشیم این موضوع نافی وظیفه هدایتی و کنترلی معاونت فنی و عمرانی نیست و مناطق باید در حوزه تشخیص و شناخت، با همراهی این معاونت گام بر دارند.

 معاون فنی و عمرانی در پایان با بیان اینکه نزدیک به ۱۷۰۰ پرونده باز در رابطه با پروژه هایی که کار اجرای آنها به اتمام رسیده است، در سازمان‌های این معاونت وجود دارد، گفت: این موضوع باید تدابیر و همراهی معاونت هماهنگی و امور مناطق و  شهرداری های مناطق 22 گانه به سرعت تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام 

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 21654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =