گروه دوام، ابزار مردم برای ارتقای ایمنی است/ مدیریت بحران جای سیاسی‌کاری نیست

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در مراسم انتصاب سرپرستان ادارات معاونت «بازیابی، توانمندسازی و مشارکت جامعه‌پذیر» این سازمان از اداره‌ی محلی مدیریت بحران به عنوان شاخصی برای توسعه‌یافتگی نام برد و یادآور شد: در صورتی که بحرانی در یک نقطه یا منطقه کوچک اتفاق بیفتد و در همان منطقه نیز مدیریت شود، این نشان‌دهنده پیشرفته بودن مدیریت بحران است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری با اشاره به این که از افزایش ظرفیت جامعه به عنوان الگویی برای سنجش توانایی مقابله با بحران نام برده می‌شود، گفت: هر چقدر بخواهیم دیرتر دچار بحران شویم باید تلاش کنیم ظرفیت جامعه را افزایش دهیم، برای انجام این مهم نیز جوامع محلی باید کار خود را درست انجام دهند ، توانمند شوند و توانایی حل مشکلات‌شان را داشته باشند.

وی با یادآوری این نکته که بحران بدون مشارکت مردمی قابل مدیریت نیست، افزود: مردم در لحظات اولیه وقوع بحران نباید خطا کنند، در نتیجه باید تجهیز شوند و بتوانند از وقوع بحران پیشگیری کنند.

نصیری با بیان این که مدیریت بحران جای کار سیاسی نیست ، یادآور شد: گروه‌های دوام، ابزار گروه‌های سیاسی نیست و ابزار مردم برای ارتقای ایمنی است. همچنین این گروه ها نباید به چهره‌های خاص محدود شوند بلکه باید به گونه ای برنامه‌ریزی کنیم که همه شهروندان در آن عضویت داشته باشند و تقویت شوند.

وی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت شهروندان با استفاده از کار شبکه‌ای و تدوین دستورالعمل‌های دقیق با استفاده از مولفه‌های مدیریت جامعه محور تاکید کرد.

در ادامه این برنامه سرپرستان ادارات معاونت«بازیابی، توانمندسازی و مشارکت جامعه‌پذیر» سازمان معرفی و مراسم انتصاب آنها برگزار شد.

طی احکامی از سوی علی نصیری رئیس سازمان پبشگیری و مدیریت بحران شهر تهران،  بهروز شریفی به عنوان سرپرست اداره مشارکت جامعه محور، احسان امامی به عنوان سرپرست اداره توانمندسازی و ارتقا دانش تخصصی و مسعود لسانی به عنوان سرپرست اداره بازیابی پس از بحران معرفی شدند.

در بخشی از متن این احکام آمده است: «امید است با اتکال به خداوند متعال و بهره گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود، با برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت هوشمندانه و هماهنگی همه جانبه با سازمان‌های کشوری و لشگری ذیربط نسبت به تدوین و عملیاتی کردن طرح مذکور و انجام بهتر وظایف محوله اهتمام ورزید و با نگاه دقیق، علمی و متکی بر روحیه خدمت رسانی و خدمتگزاری، این سازمان را در نیل به اهداف عالیه و پیشرفت بهینه امور یاری نمایید.»

انتهای پیام

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 21713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =