کاشت درخت برای خواهران و برادران نوزادان پویش «نفس‌های تازه شهر»/ به دنبال شهری هستیم که خانواده در آن احساس آرامش کند

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران بیان کرد: امیدواریم در بخشی از قانون جوانی جمعیت که بر عهده شهرداری است، اقداماتی اتفاق بیفتد و روان شدن این مسیر به خانوده ها کمک کند؛ ما به دنبال شهری هستیم که به خانواده چیزی بیفزاید و از آن چیزی کم نکند و خانواده در آن احساس آرامش و آسایش کند. 

به گزارش خبرنگار شهر، مراسم اختتامیه پویش "نفس های تازه شهر، هر نوزاد یک درخت" به مناسبت هفته جمعیت، صبح امروز - شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱- در سالن همایش های برج میلاد با حضور مدیران مرتبط با حوزه جمعیت، مدیران شهری و خانواده هایی که با نوزادان تازه متولد شده خود در مراسم حاضر شدند، برگزار شد.

مریم اردبیلی مشاور شهردار و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به اینکه به ازای هر نوزاد متولد شده در شهر، یک درخت کاشته شد، اظهار کرد: درخت در فرهنگ ما جایگاه مهمی دارد، نمادی که پایان ناپذیر و همیشگی است. درخت نماد تمدنی ما و ادامه نسل است و بر حفظ و حراست از درختان در آیات و روایات تاکید شده است؛ امسال برای خواهر و برادران این نوزادان نیز درخت هایی کاشته خواهد شد.

مشاور شهردار تهران ادامه داد: ۱۲۰۰ نوزاد را در قالب این طرح داشتیم و این افراد باید در قالب یک شبکه به هم وصل باشند و برنامه‌هایی برای آنها در آینده نیز خواهیم داشت. 

وی بیان کرد: امروز در کشور در یک وضعیت جمعیتی حساس هستیم و مردم ایران اگر امروز به فکر آینده نباشند، ممکن است در آینده با جامعه سالمندی مواجه شویم که از عهده امور اولیه خود نیز برنمی آید. از همه عزیزان تشکر می کنیم که با وجود تمام دشواری هایی که پیش پای خانواده ها و زوج های جوان وجود دارد، این جمعیت با شکوه را به خانواده ها و برادران و خواهران این نوزادان و آینده ایران هدیه دادند.

اردبیلی اضافه کرد: مزایایی در قانون جوانی جمعیت در نظر گرفته شده و امیدوار هستیم که جوانان ما شیرینی این مزایا را بچشند. امیدواریم در بخشی از قانون جوانی جمعیت که بر عهده شهرداری است نیز اقداماتی اتفاق بیفتد و روان شدن این مسیر به خانوده ها کمک کند. ما به دنبال شهری هستیم که به خانواده چیزی بیفزاید و از آن چیزی کم نکند و خانواده در آن احساس آرامش و آسایش کند. 

انتهای پیام/

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 21714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =