کاشت درخت برای تولد هر نوزاد توسط شهرداری ارزشمند است/ ورود جدی دولت به موضوع جمعیت

دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اینکه شهرداری برای تولد هر نوزاد یک درخت کاشته اقدام ارزشمندی است که در آینده برای آن نوزاد بار معنایی و هویتی زیبایی خواهد داشت و امیدواریم این کار ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار شهر، عاطفه خادمی مشاور اجتماعی و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه پویش نفس های تازه شهر، هر نوزاد یک درخت که صبح امروز - شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱- برگزار شد، اظهار کرد: حضور در جمع افرادی که دغدغه‌ مندی برای آینده خانواده و کشور خود دارند، خوشایند است؛ در موضوع جمعیت همه ما دغدغه مند هستیم و آثار موضوع فرزند آوری و توجه به نسل آینده کشور در درجه اول به خود خانواده ها می رسد. 

وی افزود: مشکلات را انکار نمی کنیم، اما باید به سطحی از دریافت و درک برسیم که مسأله ما برای فرزند آوری، برای آینده فرزندان خودمان است؛ دوره مادری دوره دگرخواهی است و مادر از لحظه فرزند دار شدن دچار نوعی خودفراموشی می شود و با تمام وجود از فرزند خود مراقبت می کند و دیگر متوجه وجود خودش نیست.

خادمی گفت: حس زیبای تامین کردن و تکیه گاه بودن برای پدر نیز بسیار زیبا است، اولویت مراقبت از فرزند برای مادران و پدران با هیچ حسی در عالم قابل مقایسه نیست.

دبیر ستاد جمعیت وزارت ارشاد با بیان اینکه بر اساس اصل دگرخواهی اولین دغدغه خانواده و مادر، آینده فرزند است، ادامه داد: کشور در شرایطی قرار گرفته که نسبت به موضوع جمعیت ورود جدی کرده است و خدمات دولت در حال حاضر خدمات بسیار جدی است و همت بلندی در دستگاه های مختلف برای بستر سازی جهت تجربه شیرین پدر و مادر شدن برای همه وجود دارد. 

وی بیان کرد: اینکه شهرداری برای تولد هر نوزاد یک درخت کاشته اقدام ارزشمندی است که در آینده برای آن نوزاد بار معنایی و هویتی زیبایی خواهد داشت و امیدواریم این کار ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 21726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =