به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، در حالی که پیش از این قرار بود تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی شرکت عمران شهر جدید پرند به پروژه خط مترو تهران- پرند تزریق شود اما در عمل این مهم محقق نشد و پس از حدود ۷۵ روز انتظار، مقرر شد بخشی از اراضی جنوب ایستگاه مترو شهر پرند با قیمت کارشناسی روز به پیمانکاران پروژه تحویل شود تا ما به ازای ارزش ریالی این زمین، دست اندرکاران امر نسبت به تامین منابع مالی طرح و پیشبرد عملیات اجرایی آن اقدام کنند.
سید قوام الدین حسینی مجری خط مترو تهران- پرند در مورد آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در این پروژه بیان کرد: گرچه شرط اصلی بهرهبرداری از فاز نخست خط مترو شهر جدید پرند در سال ۱۴۰۱ این بود که اواخر سال گذشته منابع مالی لازم به پروژه تزریق شود اما این امر متاسفانه در زمان مقرر محقق نشد. با این اوصاف برنامه زمانبندی اجرای طرح اصلاح و فشردهسازی شد و اگر در هفتههای پیشرو بتوانیم محدودیتهای مالی ادامه عملیات اجرایی را برطرف سازیم، باز هم امکان بهرهبرداری از این خط در سال جاری وجود خواهد داشت.
مجری خط مترو تهران- پرند در ادامه گفت: علیرغم تمام مشکلات موجود، اخیراً ماشین آلات مکانیزه روسازی مسیر این خط از قبیل زیرکوب، رگولاتور و شنکش جهت تثبیت و آمادهسازی روسازی ریلی وارد کارگاه پروژه شده تا بستر لازم برای حرکت قطار در مسیر ۱۹ کیلومتری پروژه آماده شود.
سید قوام الدین حسینی در پایان صحبتهای خود افزود: با تزریق منابع مالی به پروژه، میتوان امیدوار بود تا تأمین تجهیزات ویژه پستهای برق، کابلها، سیگنالینگ و همچنین کارهای ساختمانی باقیمانده و نازککاری ایستگاه مترو پرند، آسانسورها و پلهبرقیها و نهایتاً ایمنسازی مسیر با فنسکشی و ایجاد دیوارهای حائل سرعت گرفته و این پروژه مهم و تاثیرگذار عمرانی تا قبل از پایان سال ۱۴۰۱ در اختیار نیم میلیون نفر مردم چشم انتظار شهر جدید پرند قرار گیرد.
انتهای پیام
نظر شما