توضیح شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره اطلاع‌رسانی داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا

در حالی که صبح امروز خبر خلاف واقع، مبنی بر حذف اطلاعات دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا از نرم‌افزار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در فضای مجازی منتشر شد، مدیرعامل این شرکت از فعالیت تمامی دستگاه‌های سنجش در سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران؛ سید محمدمهدی میرزائی قمی با رد خبر حذف اطلاعات دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا از نرم‌افزار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تأکید کرد: تمامی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا فعال هستند و شهروندان عزیز می‌توانند از اطلاعات وضعیت کیفیت هوا در قالب‌های مختلف، مطلع شوند. 

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با تأکید بر اینکه در حال حاضر از بین ۲۱ ایستگاه سنجش آلودگی هوای پایتخت، ۱۸ ایستگاه، آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون را اندازه‌گیری می‌کنند، خاطرنشان کرد: اطلاعات این ایستگاه‌ها از طریق سایت این شرکت به آدرس air.tehran.ir، سامانه برخط airnow.tehran.ir  و اپلیکیشن شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بصورت آنلاین برای عموم شهروندان قابل دسترسی است.

میرزائی قمی اشاره کرد که پراکندگی ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در شهر تهران از منظر کمیت به گونه‌ای است که به غیر از منطقه ۱۷، در سایر مناطق شهرداری تهران ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر می‌باشد. 

وی خاطرنشان کرد که در هنگام استفاده از اپلیکیشن کیفیت هوای تهران، زمان دانلود اطلاعات مورد نظر بر اساس نوع و بستر اینترنت مورد استفاده توسط متقاضی متفاوت بوده و لذا لازم است که مراجعه کنندگان پس از بارگذاری کامل داده‌ها نسبت به برداشت خروجی‌ها و کسب اطلاعات اقدام نمایند.

روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از عموم رسانه‌ها به ویژه سایت‌ها و کانال‌هایی که در فضای مجازی فعال هستند، درخواست کرد تا بدون انجام بررسی‌های لازم از انتشار و بازنشر اخبار خلاف واقع که علاوه بر تشویش اذهان عمومی، تلاش‌های خستگی‌ناپذیر متخصصان این شرکت در پایش و اعلام شبانه‌روزی کیفیت هوای تهران را زیر سؤال می‌برد، خودداری نمایند. ضمناً شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حق پیگیری حقوقی و قضایی خود را از کسانی که عامدانه چنین خبر کذبی را منتشر کردند، محفوظ می‌دارد.

انتهای پیام/

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 21743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =