تهیه تقویم نمایشگاهی توسط نمایشگاه بین‌المللی به‌رغم مخالفت شورا

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برگزاری سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران در مصلی نشان داد که تهران دیگر تاب ترافیک نمایشگاه‌های بزرگ را ندارد و این نمایشگاه‌ها باید از شهر خارج شوند.

سید احمد علوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درخصوص برگزاری سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: این نمایشگاه، خوب برگزار شد اما نشان داد که کرونا سبک زندگی مردم را تغییر داده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: میزان مراجعه در فضای مجازی برای خرید کتاب با میزان مراجعه به فضای فیزیکی نمایشگاه تقریبا برابر بود و این نشان می‌دهد که سبک زندگی ما در چند سال اخیر تغییر مثبتی کرده که این تغییر منجر به کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته یا در فضای مجازی پیشرفت چندانی نداشتیم و یا مردم رغبت چندانی به خرید کتاب از طریق این فضا نداشتند، تصریح کرد: امسال شاهد این پیشرفت و استقبال در سی و سومین نمایشگاه کتاب بودیم.

علوی با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی مشکلاتی را برای ساکنان منطقه ایجاد کرده است، یادآور شد: اولا این فضا برای نمایشگاه کتاب طراحی نشده است. دوما هرساله در این ایام شاهد یک هفته یا ۱۰ روز ترافیک و رفت و آمد هستیم که علاوه بر تحمیل بار ترافیکی به مناطق مجاور، ساکنان این محدوده هم دچار مشکل می شوند، ولو اینکه امسال بار ورودی نسبت به سال‌های قبل کاهش پیدا کرده باشد.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: این جریان نشان می‌دهد که باید نمایشگاه‌های بزرگ همچون نمایشگاه کتاب را از شهر تهران خارج کنیم چون شهر تحمل برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ را ندارد و ترافیک چنین رویدادی تاب‌آور نیست.

علوی با بیان اینکه ترافیک در یک نقطه، نقاط متعددی را درگیر می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط، بایستی شهر آفتاب هرچه سریعتر آماده شود.

وی با اعلام اینکه جمعیت حاضر در نمایشگاه خودرو که در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد، جمعیت سنگینی بود، گفت: دسترسی آسان به شهر آفتاب با مترو و اتوبوس و همچنین وسیله نقلیه شخصی با توجه به ظرفیت ۲۵ هزار واحد پارکینگ، شرایط را برای حضور مردم فراهم کرد تا این میزان استقبال صورت گیرد.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شنیده می‌شود نمایشگاه بین‌المللی به‌رغم تأکید پلیس و شورای شهر، تقویم نمایشگاه‌های خود را چیده است، اظهار کرد: این شهر مدیر و برنامه‌ریز دارد و وقتی این مدیریت اعلام می‌کند که تحمیل ترافیک ناشی از برپایی نمایشگاه‌های بزرگ در شهر بیش از این ممکن نیست، نباید این روند را ادامه دهند و باید از قواعد و قوانین تابعیت کنند.

انتهای پیام/

۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
کد خبر: 21754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =