واگذاری ۵ هزار و ۳۰۰ متر مربع زمین به آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه در منطقه ۲۲

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به کمبود سرانه آموزشی در این محدوده تازه تاسیس پایتخت گفت: زمینی با مساحت ۵ هزار و ۳۰۰ متر مربع برای ایجاد سرانه آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار داده خواهد شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، وحیدرضا محمدی در حاشیه جلسه هم اندیشی مشکلات و چالش های منطقه ۲۲ با حضور زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مدیران نهادهای خدمات رسان و مدیران شهری اظهار داشت: در دیدار اخیر که با ساکنان شهرک صدرا در مسجد امام محمدباقر(ع) برگزار شد موضوع دریافت نکردن پایان کار این تعاونی مطرح شد که به دلیل ارائه نشدن زمین برای سرانه آموزشی محقق نشده بود، که این موضوع بعد از ۱۵ سال برطرف شده است.

وی افزود: تعاونی شهرک صدرا با واگذاری ۵هزار و ۳۰۰ متر زمین به شهرداری برای ایجاد سرانه آموزشی اقدام کرد که شهرداری منطقه نیز طی نامه ای این زمین را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است.

محمدی ادامه داد: یکی از مشکلات مهم منطقه ۲۲ کمبود سرانه آموزشی است، علت این امر سرعت بالای ساخت و ساز و از سوی دیگر توجه نکردن برخی از انبوه سازان به تعهدات شان است که شهرداری منطقه با همکاری آموزش و پرورش به دنبال رفع این مشکل است.

شهردار منطقه عنوان کرد: در حال حاضر ۲۶۰ هزار نفر در این منطقه ساکن هستند و تا چند سال آینده این جمعیت افزایش پیدا خواهد کرد و بر همین اساس، نیاز به احداث مدارس جدید وجود دارد.

وی عنوان کرد: به تازگی در نظر گرفته ایم که برای ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی سرانه آموزشی دیده شود که این موضوع را به انبوه سازان اعلام کرده ایم.

محمدی خاطرنشان شد: برخی از انبوه سازان نیز دست به کار شده اند و مدارسی نیز در شهرک های مسکونی خود راه اندازی کرده اند، اما چون مدارس غیرانتفاعی است آموزش و پرورش خواستار واگذاری مدرسه به شکل کامل دولتی است که نیازمند حل این موضوع بین مدیران هستیم.

انتهای پیام

۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 21785

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =